از کناره‌گیری چینی ها از فاز ۱۱ پارس جنوبی تا فرود اضطراری هواپیمای عمانی در تبریز



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایرنا،سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی به شرکت داخلی سپرده شد

بیژن زنگنه وزیر نفت که برای بازدید از کارخانه مپنا به شهرستان فردیس البرز سفر کرده بود، از کناره‌گیری شرکت چینی «ان پی سی آی » از اجرای طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی خبر داد و گفت: تکمیل این فاز به شرکت داخلی پتروپارس سپرده شده است و پتروپارس به تنهایی توسعه این فاز را ادامه خواهد داد و تا پایان امسال نخستین جکت این فاز برای استقرار سکویی با ظرفیت برداشت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب نصب خواهد شد.

زنگنه درباره توسعه میدان گازی فرزاد B نیز اظهار داشت: کارهای این میدان در حال انجام است و هم‌زمان هم با هندی‌ها صحبت می‌کنیم که اگر می‌خواهند برای توسعه بیایند و  فردا گله نکنند.

اقدامات تشخیصی برای شناسایی مبتلایان به HIV در لردگان مطابق پروتکل

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تمام اقدامات تشخیصی برای شناسایی مبتلایان به HIV در روستای لردگان مطابق با پروتکل و استاندارد بوده و هیچ‌گونه انحرافی از پروتکل وجود نداشته است.

علیرضا رئیسی بابیان اینکه چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌هایی است که مانند سایر نقاط کشور و بر اساس پروتکل وزارت برای شناسایی مبتلایان به HIV اقدام می‌شود، ادامه داد: روستای شهرستان لردگان از جمله روستاهایی است که در سال گذشته نیز مواردی از بیماری در آن کشف و در ابتدای سال جاری نیز مبتلایانی شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

آمریکا به دنبال از بین بردن حشدالشعبی در عراق است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران بابیان این‌که آمریکا به دنبال از بین بردن حشدالشعبی است گفت: در عراق جنگ جدی با آمریکاست. هدف دشمن این است، نگذارند مردم عراق مانند ایرانیان انقلابی شوند و حشدالشعبی از کشورش دفاع کند برای همین ایران و حوزه باید برای عدم تحقق برنامه دشمن برنامه‌ریزی کنند.

آخرین وضعیت وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان

رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵۴ آسیب دیده سیلاب این استان در ۲۷ روستای شهرستان‌های سرباز، سراوان، نیکشهر، کنارک، فنوج، سیب و سوران، خاش و مهرستان از خدمات هلال احمر برخوردار شده و در چادرها اسکان یافته‌اند.

همچنین بنابر اعلام مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از ۹ مسیری که به دلیل طغیان رودخانه های محلی در روزهای اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان بسته شده بودند، سه مسیر بازگشایی شدند اما هنوز  مسیرهای فنوج - کتیج - رمش، ایرانشهر - خیرآباد، بزمان - خیرآباد و چابهار به پایانه مرزی ریمدان بسته است.

آخرین خبرها از پیاده روی اربعین

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش نیز در بازدید از مرز مهران گفت: تمام خطوط مرزی برای تامین زائران اربعین توسط نیروهای ارتش با روش های مختلف پایش و رصد می شود.

همچنین به گفته فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در ۲۴ ساعت اخیر ۱۰۳ هزار نفر رفت‌ و آمد از طریق گذرگاههای مرز "شلمچه، چذابه و مهران" واقع در کشور به عراق ثبت شده است که نسبت به پارسال ۲.۵ برابر افزایش دارد.

خبر دیگر اینکه به گفته شهردار مهران کرایه مصوب پارک خودرو در پارکینگ اربعین در مرز مهران برای تمام روزهای توقف ۵۰۰ هزار ریال است.

ثبت تصویر پلنگ ایرانی و توله‌اش در منطقه میانکتل کازرون

دوربین‌های تله‌ای در منطقه میانکتل شهرستان کازرون و در موقعیت زیست گوزن زرد ایرانی تصویری از یک قلاده پلنگ به همراه توله‌اش به ثبت رساندند.

پیشتر محیط بانان سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی میانکتل لاشه یک راس گوزن زرد را با آثار و علائم مشکوک به شکار توسط گونه گوشتخوار مشاهده کرده و به وجود پلنگ دراین منطقه پی برده بودند.

بر این اساس با عزیمت کارشناس اداره نظارت بر امور حیات وحش به منطقه و نصب دوربین تله‌ای بر روی لاشه گوزن، تصویر یک  پلنگ ایرانی به همراه توله آن که شب هنگام برای تغذیه مجدد از لاشه به محل برگشته بود ثبت گردید.

احداث سد مارون ۲ در شهرستان کهگیلویه

وزیر نیرو تاکید کرد که عملیات احداث سد مارون ۲ معروف به آبریز با هدف انتقال آب به ۳۰هزار هکتار از زمین های تشنه شهرستان های کهگیلویه و چرام در دولت تدبیر و امید آغاز خواهد شد.

رضا اردکانیان اظهار داشت: در بازدیدی که از روند مطالعات احداث و مکان اجرای این سد صورت گرفت روند مظالعاتی این طرح مثبت ارزیابی می شود.

هیچ نهادی بر ایمنی جرثقیل‌های سنگین نظارت نمی‌کند

پس از حادثه دیروز سقوط جرثقیل در پایتخت که به دو تن از شهروندان را به کام مرگ فرستاد، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت ایمنی جرثقیل‌های سنگین در پایتخت گفت: نهادی بر سلامت این جرثقیل‌ها نظارت ندارد و به همین منظور شاهد حوادث تکراری در این زمینه هستیم.

سید جلال ملکی اظهار داشت: حادثه روز گذشته سقوط جرثقیل سنگین در داخل محوطه شهربازی بسیج روی داد که اگر این حادثه حدود ۱۰ متر آن طرف‌تر روی می‌داد روی ساختمان‌های مسکونی می‌افتاد و شاهد تلفات بیشتری بودیم.

گروهی از گردشگران در ایلام مفقود شدند

گروهی از گردشگران که برای کوهنوردی به منطقه ویژدرون شهرستان ملکشاهی استان ایلام رفته بون، مفقود شدند و تلاش برای یافتن آنان از سوی امدادگران هلال احمر ادامه دارد. به نظر می رسد این گروه گردشگران از استان اصفهان بوده و بدون اطلاع هیات کوهنوردی عازم منطقه شده اند و از روز جمعه تا کنون خبری از آنها در دست نیست.

به دنبال وقوع این حادثه مدیریت بحران استان با درخواست جمعیت هلال احمر مبنی بر بسته شدن دریچه سد ایلام به منظور حفظ جان گردشگران موافقت کرده است.
 

برای نخستین بار در ۲۰ سال اخیر هوای مهر چابهار بارانی شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بررسی داده‌های بلند مدت هواشناسی نشان می‌دهد که بعد از گذشت ۲۰ سال هوای چابهار در مهر بارانی شد.

محسن حیدری اظهار داشت: مهریکی از کم بارش‌ترین ماه‌های سال در سیستان و بلوچستان است که بارندگی‌های به شدت بی‌نظم و بی‌قاعده و به شدت پراکنده دارد.

فرود اضطراری بوئینگ ۷۸۹ عمان در تبریز

یک فروند هواپیمای بوئینگ غول پیکر ۷۸۹ شرکت هواپیمایی عمان، در مسیر لندن به مسقط، به دلیل حضور یک زن باردار در آن و نیاز او به خدمات پزشکی ساعت ۱۵:۵۵ امروز ناگزیر به فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی تبریز شد. 

پس از فرود، این بیمار برای امور درمانی به بیمارستان اعزام شد و هواپیما بعد از سوخت گیری هواپیما تبریز را به مقصد فرودگاه مسقط ترک می‌کند.

گزارش های استان ها

"صنایع دستی مازندران خارج از گود گردشگری" نام گزارشی از ساری است که به مقوله سهم صنایع دستی  در گردش مالی گردشگری این استان می پردازد.

"هفته طهران با یاد قائم مقام فراهانی"نیز نام گزارشی از مرکز تهران است که به مناسبت بزرگداشت روز تهران با شعار «قلب طهران، هفته تهران» منتشر شده است.

گزراشی باعنوان "رنج بزرگ شهر جهانی بیستون از نبود زیرساخت‌های گردشگری" ازمرکز کرمانشاه به بررسی شهربیستون تنهاشهر واثرجهانی استان کرمانشاه پرداخته است.

"شکستند تا کمر طبیعت نشکند" عنوان گزارشی از مرکز سنندج است که به مقوله حفاظت ازمحیط زیست وعرصه های طبیعی می پردازد.

گزارش "توسعه معادن کرمان گرفتار در چنبره استعلام" نیز ازمرکز کرمان است که مطالبی درباره فعالان مدنی دراستان کرمان رامنتشر کرده است.

"گردشگری ادبی در اصفهان، ظرفیتی ناشناخته اما پردرآمد" گزارشی از مرکز اصفهان است که گردشگری ادبی که شاخه ای از گردشگری فرهنگی است را مورد بررسی قرارداده است.

گزارشی باعنوان "گذر از حوادث غیرمترقبه با مقاوم‌سازی مسکن" ازمرکز تبریز به بحث مقاوم‌سازی و بهسازی در مواجهه با حوادث طبیعی پرداخته است.

"جای خالی فرآوری در ارزآوری پسته"عنوان یادداشتی از مرکز سمنان است که فرآوری از این محصول راهبردی مورد بررسی قرار داده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها