بزرگترین بندر مسافری ایران به سامانه جامع سفرهای دریایی مجهز شد



به گزارش صبح ساحل،به نقل از برنا،"حمیدرضا محمد حسینی" ضمن بیان جزییاتی در این رابطه اظهار داشت: به همت کارشناسان واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات بندر شهید باهنر و همکاری واحد امور دریایی، سامانه جامع سفرهای دریایی در بندر شهید حقانی نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی هدف از راه اندازی این سامانه را ارتقاء سطح ایمنی و ثبت دقیق اطلاعات برای تحلیل های آنی، سرعت بخشیدن به انجام فرایند ورود و خروج شناورهای مسافری اعلام کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان ضمن بیان این مطلب که با تدوین یک طرح تخصصی، نقطه نظرات کارشناسان و مطالعه دقیق در ابعاد مختلف احصاء شد، گفت: سرانجام به عنوان برآیند یک کار تیمی، موفق به راه اندازی سامانه چابک و جامع سفرهای دریایی در مرکز استان هرمزگان شدیم.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: این سامانه دریایی یکپارچه، پیامدهای مثبتی همچون تسهیل سفرها، مکانیزه شدن عملیات دریایی، بندری و ایمنی در بندر شهید حقانی را به دنبال خواهد داشت.

لازم به ذکر است، استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران با برخورداری از ۱۳ بندر مسافری، حجمی افزون بر ۹۰ درصد از کل سفرهای دریایی آب های داخلی ایران را پشتیبانی می کند که تنها در بندر شهید حقانی به عنوان پایانه مسافری دریایی ایران، روزانه شش هزار نفر به صورت ایمن از بندرعباس به مقصد جزایر قشم، هرمز و لارک ترابری می شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها