بازبینی پرونده یک تصادف در محور بندرعباس_حاجی‌آباد



در سانحه جاده‌ای در محور بندرعباس_ حاجی‌آباد  در 20 شهریورماه  سال جاری ، راننده کامیون کشنده رنو مقصر شناخته شد.


بر اساس نظریه کمیسیون هیئت 3 نفرِ کارشناس تصادفات  ، بی‌احتیاطی از جانب راننده کشنده رنو به علت  عدم توجه به جلو نسبت به سواری  پراید و نسبت به کلیه وسایل نقلیه  شامل کشنده  ولوو و موتورسیکلت  علت حادثه بوده است.


در شماره 3860 روزنامه صبح ساحل به تاریخ یکشنبه 23 شهریور  با تیتر  (دنده‌عقب پراید، قربانی گرفت) ،علت حادثه برخورد 4 دستگاه خودرو با یکدیگر در  محور بندرعباس_ حاجی‌آباد (پیامبر اعظم از سمت دشت امام  به سمت عوارضی پس از پل ایسین) به گفته سرهنگ «علی اسفندانی» فرمانده پلیس‌راه وقت هرمزگان ، بی‌توجهی راننده پراید ،حرکت با دنده‌عقب  عنوان شد.ولی پس از شکایت راننده پراید ، علت حادثه مورد رسیدگی قرار گرفت و پرونده به دست  کمیسیون هیئت 3 نفره کارشناسان  تصادفات رسید. 


 گفته‌های راننده پراید


آزاده پسندیده راننده پراید که در این حادثه مجروح و در بیمارستان بستری‌شده بود به روزنامه صبح ساحل آمد و با در دست داشتن مدارک قضایی و نظریه  کمیسیون کارشناس تصادفات ، بیان کرد که علت حادثه بی‌احتیاطی از جانب راننده کشنده رنو بوده است.


وی گفت: ساعت 21 و 20 دقیقه 20 شهریورماه سال جاری من به همراه خانواده ‌دوستم و همچنین همسرم در خودروی دیگر  از  روستای احمدی  به سمت بندرعباس درحرکت بودیم که  پس از عبور از پل ایسین، همسرم به حاشیه جاده  که محل پارک خودروهای تریلی بود رفت تا شاید استراحتی کند .
این زن جوان ادامه داد:  نزدیک به 50 متر با خودروی همسرم فاصله داشتم ،بعد از زدن چراغ  راهنما، فرمان خودرو را به سمت پارکینگ چرخاندم اما دیگر نفهمیدم چه اتفاقی افتاد و خودم را با سروصورت خون‌آلود و بدن مجروح درصحنه تصادف دیدم.به گفته پسندیده ، سرنشینان خودروی پراید همگی مجروح شدند ولی کودک 5 ساله  به علت باز شدن درب عقب خودرو به بیرون پرتاب‌شده بود جان سپرد.


وی گفت: در نظریه اولیه بنا به هر دلیلی کروکی علیه من بود ، اعتراض زدم و پرونده به هیئت سه نفره کمیسیون ارجاع شد که براثر بررسی کارشناسی  از صحبت‌های طرفین و بازدید از محل تصادف و همچنین نوع  ضربات خودروها، راننده تریلی مقصر شناخته شد.


راننده جوان ادامه داد: پس برخورد تریلی  به ما، خودروی ما به سمت  پارکینگ پرت شد و به تریلی دیگر و همچنین  یک دستگاه موتورسیکلت دیگر برخورد کرد، در این حادثه پای راکب موتورسیکلت نیز شکست.


نظریه کارشناسان


بر اساس نظریه کمیسیون هیئت 3 نفرِ کارشناس تصادفات ، یک دستگاه کامیون کشنده رنو که از شمال به جنوب محور پیامبر اعظم از سمت دشت امام به سمت عوارضی در حال حرکت بوده در اواسط محور مذکور بعد از پل ایسین به علت عدم توجه کافی به جلو به قسمت عقب خودروی پراید که از شمال به جنوب محور پیامبر اعظم با 5 سرنشین  در حال حرکت برخورد، کنترل خودرو پراید از دست راننده خارج‌شده حرکت به‌صورت دورانی شروع به چرخش  در همین حال به یک دستگاه موتورسیکلت برخورد سپس به لاستیک خودروی کشنده دیگر که از شمالِ به جنوب در حال حرکت بوده برخورد نمود.


همچنین خودروی پراید پس از وارد شدن ضربه به قسمت عقب خودرو آن شروع به چرخش و پرتاب به جلو گردیده و موتورسیکلت و کشنده ولوو برخورد کرده بنابراین به نظر می‌رسد که در حال کاهش سرعت و قصد توقف در منتهی الیه سمت راست جاده مذکور بوده که برخورد پیش می‌آید ضمن اینکه ضربه وارده از قسمت عقب چپ خودرو و از عقب به جلو به‌صورت کج می‌باشد .لذا با توجه به استدلال‌های مشروحه فوق ، نحوه برخورد، محل و شرایط حادثه ، در صورت عدم رد اظهارات و مستندات پرونده متشکله و اثبات موضوعیت مطروحه در مرجع قضایی ، با اعلام ضمن رد نظریه کارشناسان بدوی با استناد به مفاد مواد 180 و173آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی علت تامه تصادف به شرح ذیل استنباط و اعلام نظر می‌گردد .


علت حادثه ،بی‌احتیاطی از جانب راننده کشنده رنو  به شماره ...به علت  عدم توجه به جلو(نقض ماده 180 آیین‌نامه راهور) نسبت به سواری  پراید به شماره... و نسبت به کلیه وسایل نقلیه  شامل کشنده  ولوو موتورسیکلت به نظر تشخیص داده شد.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها