بیمارستانی که پزشک متخصص ندارد،آمادگی زیرساخت‌ها برای حضور پزشکان متخصص



به گزارش صبح ساحل،به نقل از فارس،در اسفند ماه سال ۱۳۹۱ بود که خبر افتتاح اولین بیمارستان شهرستان بشاگرد مردم این دیار را سرشار از شادی و خوشحالی کرد.

بیمارستان ۳۲ تخته بقیه الله الاعظم (عج) بشاگرد با حضور معاون اول رئیس جمهور وقت و با همراهی معاون درمان وزارت بهداشت افتتاح شد.

مهدی شکاری رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در مراسم افتتاحیه بیمارستان بشاگرد گفت: حضور متخصصین مجرب و کارآمد در کنار تجهیزات مدرن و پیشرفته درمانی در شهرستان بشاگرد شاخص های سلامتی را بهبود می بخشد و یکی از پروژه های موثر در حوزه سلامت در مناطق محروم ساخت و راه اندازی بیمارستان شهرستان بشاگرد است که نقش مهمی در ارتقاء خدمات درمانی منطقه خواهد داشت.

اکنون نزدیک به هفت سال از افتتاح بیمارستان بشاگرد و این سخنان دکتر شکاری می گذرد که نه خبری از متخصص است و نه خبری از تجهیزات مدرن و فقط بیمارستانی مانده است که تنها نام بیمارستان را به یدک می کشد.

ماجرای نبود امکانات و پزشک متخصص در تنها بیمارستان شهرستان بشاگرد بارها از طرف شوراهای اسلامی و برخی از مسوولان پیگیری شده است و همچنین از طریق رسانه های مختلف نیز بارها مورد انعکاس قرار گرفته است.

پس از کش و قوس های فراوان بالاخره با پیگیری های فراوان عباس علیمراد رئیس بومی و پیشین شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد ماراتن نبود پزشک متخصص در این شهرستان پایان یافت و در ۱۸ بهمن سال ۱۳۹۵ اولین پزشک متخصص در بیمارستان بشاگرد مستقر شد.

اما این پایان ماجرا نبود و چندی نگذشت که این متخصص زنان و زایمان نیز به دلایل نامشخص بشاگرد را ترک کرد و باز بیمارستان بشاگرد بدون متخصص ماند تا سوژه رسانه ها شود.

پیگیری های علیمراد متوقف نشد و دوباره در آذرماه ۱۳۹۶ خبر آغاز به کار پنج پزشک متخصص برای نخستین بار در بشاگرد به مردم داده شد.

این خبر دکتر علیمراد نور امیدی را در دل مردم روشن کرد، حضور متخصصان در بخش های داخلی، زنان و زایمان، اطفال، جراحی و بیهوشی پایان درد ۳۸ ساله مردم بشاگرد از کمبود امکانات پزشکی بود.

اما این پزشکان زیاد میهمان بشاگرد نبودند و تنها پس از گذشت چند ماه باز به دلایل نامشخص بشاگرد را ترک کردند.

همچنان ماراتن نبود پزشک متخصص در بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) شهرستان بشاگرد ادامه دارد و مسوولان نیز گاه گاهی با حضور در این شهرستان قول هایی در جهت رفع مشکلات این بیمارستان را به مردم می دهند که جدیدترین آنها نویدی بود که در نماز جمعه یازدهم مردادماه سال جاری توسط معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مردم بشاگرد داده شد.

عبدالعظیم نجاتی زاده با حضور در شهرستان بشاگرد و در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه ۹۸/۵/۱۱ این شهرستان گفت: تا مهر امسال دو متخصص داخلی و اطفال در بیمارستان ۳۲ تخته خوابی بشاگرد مشغول به کار می شوند.

اکنون نیمی از مهرماه ۹۸ گذشته است اما خبری از حضور متخصص نیست، مردم بشاگرد همچنان منتظر هستند تا ببینند در ۱۳ روز باقی مانده از مهر ماه آیا قول آقای معاون عملی می شود یا فقط در حد یک حرف بود.

عضو شورای اسلامی مرکز شهرستان بشاگرد در گفت و گو با خبرگزاری فارس در بشاگرد گفت: بعد از ارتقاء بشاگرد به شهرستان نور امیدی در دل مردم ایجاد شد و این نور زمانی که بیمارستان افتتاح شد دو چندان شد.

محمد غریب شاهی اظهار داشت: با افتتاح بیمارستان و شعارهایی که مسوولان می دادند این امید در مردم بشاگرد ایجاد شده بود که دیگر بابت بیماری های کوچک راه طولانی به شهرستان های همجوار را برای درمان طی نمی کنند و در خود بشاگرد خدمات پزشکی را دریافت می کنند.

وی افزود: متاسفانه بعد از گذشت بیش از ۱۰ سال از ارتقاء بشاگرد به شهرستان هنوز مردم رضایتمندی کاملی از تنها بیمارستان این شهرستان ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر سردشت گفت: منکر زحمات و تلاش های شبکه بهداشت و درمان بشاگرد نیستیم اما انتظارات مردم از بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) برآورده نشده است.

غریب شاهی بیان داشت: بیمارستان بشاگرد هیچ گونه پزشک متخصص و پرسنل توانا و کار بلدی ندارد و معمولا از جوانانی استفاده می شود که یا سرباز هستند و یا دوره های آموزشی را طی می کنند.

وی گفت: حضور پزشک متخصص در بشاگرد برای مردم تبدیل به یک آرزو شده است و این موضوع داد مردم را درآورده است. حال با تغییر و تحولات در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد و تودیع عباس علیمراد و معرفی سرپرست جدید باز اندک نور امیدی در دل مردم روشن شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفت: تمام تلاش مجموعه ما برای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی مردم بشاگرد خواهد بود تا خدماتی درخور شان این مردم عزیز ارائه کنیم.

عبدالعظیم احمدپور کریانی اظهار داشت: مکاتباتی با دانشگاه علوم پزشکی استان جهت حضور پزشک متخصص در بیمارستان بشاگرد صورت گرفته است و به زودی این امر محقق می یابد.

وی افزود: با توجه به نیاز مردم در ابتدا اولیت را با حضور متخصصان داخلی و اطفال قرار داده ایم و در آبان ماه امسال ۲ پزشک متخصص داخلی و اطفال به شهرستان اعزام می شوند.

سرپرست شبکه بهداشت بشاگرد بیان داشت: تمام امکانات و تجهیزات جهت حضور متخصص سونوگرافی در بیمارستان بشاگرد نیز آماده است و با رایزنی که با سپاه امام سجاد (ع) داشته ایم قرار است این متخصص نیز ماهی یک بار در شهرستان حضور پیدا کند.

احمدپور با اشاره به اینکه تمام زیرساخت ها برای حضور پزشکان متخصص در بیمارستان بشاگرد آماده است گفت: همچنین از دانشگاه علوم پزشکی استان درخواست حضور دندانپزشک را داده ایم.

وی ابراز داشت: بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) بشاگرد از لحاظ امکانات زیرساخت های کافی برای یک بیمارستان را ندارد و بلاشک دچار نواقصاتی است که مجبور هستیم از شرایط کنونی به نحو احسن استفاده کنیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد گفت: در بحث جذب نیرو و اعتبارات مشکلاتی داریم اما با وجود تمام کمبودها و امکانات به دنبال ارائه خدمات اولیه و رضایتبخش برای مردم و پرسنل شبکه بهداشت هستیم.

احمدپور کریانی همکاری دیگر دستگاه های اجرایی با شبکه بهداشت و درمان شهرستان را یک نیاز عنوان کرد و افزود: سیستم روشنایی و لوله کشی بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) دچار مشکل و نواقصاتی است که انتظار می رود ادارات مربوطه جهت رفع این مشکلات با ما همکاری کنند.

وی گفت: اکنون مردم بشاگرد چشم امیدشان به مسوولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است تا ببینند در روزهای آینده این پزشکان متخصص راهی بشاگرد می شوند یا خیر.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها