کشتی سازی در هرمزگان بازوی تحقق اقتصاد دریامحور است



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایرنا،استاندار هرمزگان شامگاه چهارشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان افزود: مجموعه کشتی سازی و صنایع دریایی فراساحل از مدیریت، برنامه ریزی و سازماندهی مناسب در این زمینه برخوردار بوده و توانایی خود در ساخت و تعمیرات کشتی و احداث سکوهای نفتی و گازی را ثابت کرده است.

فریدون همتی در این نشست که با حضور اعضای هیأت رئیسه فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: تمام مجموعه های فعال در این حوزه می توانند سفارش های خود را به ایزوایکو داده و از نتیجه آن مطمئن باشند.

وی ادامه داد: شرکت ملی نفتکش در این راستا پیشقدم شد و تعمیر سوپرنفتکش ۳۲۰هزارتنی خود را به ایزوایکو واگذار کرد که مرداد امسال این تعمیر با موفقیت پایان یافت.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خاطرنشان شد: تولید قطعات و لوازم مورد نیاز شناورها و کشتی ها یکی دیگر از حوزه هایی است که می‌توان در راستای اشتغالزایی بر روی آن سرمایه گذاری کرد.

وی یادآور شد: ظرفیت ایجاد یک شهرک صنایع دریایی در کنار مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس وجود دارد که در صورت تحقق، موجب رونق بیشتر اقتصاد دریا محور و صنعت دریایی کشور خواهد شد.

در این نشست مدیرعامل شرکت ملی نفتکش به دلیل اعتماد و دادن سفارش تعمیر کشتی به مجتمع کشتی سازی فراساحل و تاثیر آن در رونق ایزوایکو و پایداری اشتغال آن با اهدای لوح، از سوی استاندار هرمزگان مورد تقدیر قرار گرفت.

۹عضو هیات رئیسه فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای روز چهارشنبه با سفر به بندرعباس از مجتمع کشتی سازی فراساحل بازدید کردند.

 شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال ۱۳۵۲ با طراحی شرکت آلمانی (بلوم اندفوس) به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.

افزون بر پنج هزار نفر در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران که هم اکنون درقالب منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس اداره می‌شود، مشغول به کار هستند.

مجتمع کشتی سازی ایزوایکو با شش زیرمجموعه که به صورت هلدینگ مرکزی اداره می‌شوند در زمینه ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک، متوسط و بزرگ، سازه‌های دریایی شامل سکوهای گازی و نفتی، تعمیر شناورهای داخلی و خارجی و همچنین ساخت و تعمیر سکوهای حفاری نفتی فعالیت دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها