امتیاز شرکت‌های ناکارآمد در سرویس مدارس لغو می‌شود



به گزارش صبح ساحل،عزیزاله کناری در نشست کارگروه ماده ۱۸ شهرستان بندرعباس اظهار کرد: شرکت‌های حمل‌ونقلی هرمزگان تا آخر هفته جاری برای تأمین راننده سرویس مدارس فرصت دارند و در صورت کوتاهی از ظرفیت آژانس‌های مسافری استفاده می‌‎شود.

وی افزود: تاکنون بخش عظیمی از سرویس مدارس شهرستان بندرعباس انجام شده است که باید مشکل مابقی دانش‌آموزان نیز هرچه سریع‌تر مدیریت و برطرف شود.

فرماندار بندرعباس تصریح کرد: مشکل سرویس مدارس در برخی مکان‌ها قابل‌قبول نیست و تا آخر هفته جاری باید این موضوع حل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این جلسه از تصویب افزایش ۱۵ درصدی سرویس مدارس این شهر نسبت به سال قبل خبر داد و عنوان کرد: تخطی برخی راننده‌ها از این نرخ مصوب قابل‌قبول نیست.

فاطمه جراره افزود: امسال افزایش نرخ پیشنهادی سرویس مدارس در بندرعباس طبق کارگروه ماده ۱۸، شرکت‌ها، شرایط اقتصادی جامعه، نرخ کرایه‌ها در استان، شهرهای هم‌جوار و مشابه و نیز  تورم موجود در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: اگر مسئله سرویس مدارس به‌خوبی پیگیری و اجرا شود، مشکل بزرگی از دوش خانواده‌ها برداشته می‌شود و بسیاری از معضلات موجود جامعه در جابه‌جایی دانش‌آموزان برطرف خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: شورا به‌عنوان نماینده تمام آحاد جامعه، باید وضعیت و شرایط همه مردم را در نظر بگیرد و با کار کارشناسی شده، تصمیم گرفته شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان نیز در این جلسه از مدیرانی که مشکل سرویس مدارس آن‌ها برطرف نشده، خواست که هرچه سریع‌تر با معرفی راننده از سوی شرکت‌ها نسبت به دریافت و انعقاد قرارداد دانش‌آموزان جامانده از سرویس اقدام کنند.

موسی دادی زاده سرخایی افزود: تاکنون برخی مدیران مدارس به علت اعلام شرکت‌ها در نبود راننده و خودرو، نتوانستند انعقاد قرارداد با دانش‌آموزان داشته باشند.

وی تصریح کرد: نبود راننده، پیروی نکردن برخی راننده‌ها از نرخ مصوب، اطلاع‌رسانی نامطلوب در دیر اعلام شدن نرخ نامه‌ها و بروز مشکلاتی در سامانه ثبت‌نام از مسائل موجود در مسیر بهبود روند سرویس مدارس است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان تصریح کرد: شرکت‌ها طبق آئین‌نامه سرویس مدارس موظف هستند یک نماینده به‌عنوان مدیر اجرایی در مدارس داشته باشند که روند دریافت هزینه، انعقاد قرارداد و بررسی مشکلات احتمالی در سرویس‌دهی مدارس را پیگیری و برطرف کند.

رئیس کارگروه ماده ۱۸ استان هرمزگان ادامه داد: نظارت بر روند سرویس مدارس در هر بخشی باید توسط ارگان مربوطه به نحو مطلوبی دنبال شود.

نماینده شرکت‌های سرویس مدارس هرمزگان نیز با اشاره به کاهش رانندگان، عنوان کرد: وجود رانندگان آزاد در جابجایی دانش‌آموزان و ایجاد بازار سیاه در سرویس مدارس باعث شده رانندگان رغبتی برای ورود به شرکت‌ها نداشته باشند.

رضویان افزود: اعلام اسامی و مشخصات راننده‌ها توسط شرکت‌ها، نصب برچسب و شناسایی رانندگان سرویس مدارس و همچنین برخورد پلیس با رانندگان آزاد می‌تواند مسیر را هموارتر کند.

وی ایجاد بستر و شرایط مناسب برای خدمت‌رسانی مطلوب را مهم دانست و تصریح کرد: برخی خانواده‌ها از سرویس مدرسه آزاد برای دانش‌آموز خود اقدام کرده‌اند.

نماینده شرکت‌های سرویس مدارس هرمزگان خاطرنشان کرد: والدین باید توجه نمایند که این مسیر دارای مسائل امنیتی پائین برای فرزندشان است و مشکلات احتمالی در آینده قابل‌پیگیری و جبران از طریق شرکت‌ها یا کارگروه نخواهد بود.

افزایش ۱۵ درصدی نرخ سرویس مدارس  امسال با نظر کارگروه ماده ۱۸ آیین‌نامه دانش‌آموزی و کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر بندرعباس تصویب شد که بر اساس نرخ جدید مسافت صفر تا سه کیلومتر یک‌میلیون و ۱۵۰هزار ریال، سه تا۶ کیلومتر یک‌میلیون و ۳۸۰ هزار ریال، ۶تا ۹ کیلومتر یک‌میلیون و ۶۱۰ هزار ریال، ۹ تا ۱۲ کیلومتر یک‌میلیون و ۸۴۰ هزار ریال و ۱۲ تا ۱۵ کیلومتر ۲میلیون و ۷۰ هزار ریال اعلام شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها