رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان:

یکی از آسیب‌های توسعه القایی، توسعه در پشت دیوار است



بندرعباس- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان یکی از آسیب‌های توسعه القایی را توسعه در پشت دیوار دانست و گفت: شهرک‌هایی پر امکانات زیادی در بندرعباس وجود دارند که همه محصور هستند.

به گزارش صبح ساحل ، به نقل از خبرگزاری مهر صالح دریانورد  در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری ظهار داشت: یکی از مناطقی که در حوزه برنامه‌ریزی مغفول مانده است سواحل مکران است و اولین بار نیز مقام معظم رهبری در این زمینه هشدار دادند و اعلام کردند که برنامه‌ها در این زمینه با سرعت بیشتری دنبال شوند.

وی عنوان کرد: باید ارزیابی شود که چه توان و چه فرصتی برای کشور در سواحل مکران وجود داشته است و بررسی شود در مناطقی که توسعه ایجاد شده است دچار چه چالش‌هایی شده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان ابراز داشت: فناوری اروپا، تولید چین و بازار مصرف کشورهای آفریقایی، محرک مناسبی برای اقتصاد جهانی محسوب می‌شود و تمام کشورهای جهان به دنبال این هستند که این بازارها را تصرف کنند.

دریانورد ادامه داد: به همین جهت کولیدورهایی در سطح جهان برای تجارت پیش بینی شده است که برخی از این کولیدورها از استان هرمزگان عبور می‌کند.

وی اذعان کرد: کولیدور شرق به غرب، شمال به جنوب و ریلی چین از جمله شش کولیدور موجود در ایران هستند و کشورهای مختلف به دنبال عرضه محصولات خود از طریق این کولیدورها هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان بیان داشت: دروازه مکران یکی از مکان‌هایی است که بخشی از کولیدورهای کشور از آن عبور می‌کنند که فرصت مناسبی برای کشور محسوب می‌شود.

دریانورد ابراز داشت: بنابر بر فرمایشات مقام معظم رهبری دریا و سواحل مکران یک گنج هستند و باید به این ثروت عظیم در دریای عمان توجه شود.

وی اظهار داشت: در سیاست کلی آمایش سرزمینی، برنامه ششم توسعه و احکام دائمی برنامه بر استقرار جمعیت در ساحل تاکید شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان یکی از آسیب‌های توسعه القایی را توسعه در پشت دیوار دانست و گفت: شهرک‌هایی زیادی در بندرعباس وجود دارند که همه محصور هستند و در درون این‌ شهرک‌ها همه امکانات رفاهی و درمانی وجود دارد و خود را از خدمات درون شهر بی‌نیاز کرده است.

دریانورد با بیان اینکه توسعه برون‌زا و درون‌زا در استان هرمزگان در یک نقطه تلاقی دارند، عنوان کرد: با این وجود بنابر گزارش‌ها ارائه شده توسط سازمان‌های حمایتی، بیشترین افراد تحت پوشش در کشور مربوط به شهرستان بشاگرد هستند که حدود ۹۵ درصد از جمعیت شهرستان بشاگرد را تشکیل می‌دهند.

وی سازمان اداری و استخدامی را یک سازمان توسعه‌گرا در طرح توسعه سواحل مکران دانست و اذعان کرد: پیشنهاد داریم که در طراحی ساختار اداری ایجاد شده در سواحل مکران، استانداران دیده شوند و بر نظام تصمیم‌گیری سواحل مکران نظارت داشته باشند و اختیارات فراتری به نسبت مناطق آزاد داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان ابراز داشت: توانمند سازی جامعه محلی در کنار توسعه سواحل مکران باید در دستور کار قرار گیرد و مردم منطقه توسعه را در زندگی خود احساس کنند.

دریانورد اذعان کرد: یکی از مشکلات ما در تامین نیرو ی انسانی که همواره در تمام سفرهای رئیس جمهور مطرح شده است مربوط به حوزه‌های "بهداشت و درمان" "آموزش و پرورش" بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها