جذب ۸۸۸ هرمزگانی در هفتمین آزمون استخدامی



رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: از ۳۰ هزار و ۲۹۰ سهمیه استخدامی در هفتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور، ۸۸۸ سهمیه به استان هرمزگان تعلق دارد.

 

به گزارش صبح ساحل ، به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، جمشید انصاری در گفتگوی خبری دیشب افزود: استان هرمزگان ۲ و ۲ دهم از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد که سهمیه این استان در هفتمین آزمون استخدامی ۲ و ۹۸ صدم درصد است.
وی گفت: از سال ۹۵ مقرر شد غیر از آزمون عمومی هیچ نوع استخدامی انجام نشود و دستگاه های اجرایی نمی‌توانند به صورت انفرادی آزمون برگزار کنند یا بدون آزمون کسی را استخدام کنند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص کمبود نیروی انسانی در برخی دستگاه‌های استان گفت: توزیع نیروی انسانی در استان‌ها وضعیت مطلوبی ندارد و ابن موجب کمبود نیروی انسانی در یک شهر و مازاد نیروی انسانی در شهر دیگر شده است.
انصاری افزود: سازمان اداری و استخدامی در توزیع استانی نیرو‌ها دخالتی ندارد و صرفا اختصاص نیرو به دستگاه‌های اجرایی بر عهده این سازمان است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص موضوع کمبود نیرو در دانشگاه علوم پزشکی گفت: بر اساس قانون، دانشگاه علوم‌پزشکی می‌تواند تعدادی از نیرو‌های خود را از طریق درآمد‌های اختصاصی از جمله درآمد بیمارستان‌ها جذب کند.
انصاری افزود: در جلسه‌ای که به همین منظور در استان برگزار شد مقرر شد در جذب نیرو‌های موردنیاز این دانشگاه از وزارت بهداشت درخواست مساعدت شود.
وی گفت: آموزش و پروش هرمزگان با کمبود نیرو مواجه نیست بلکه الگوی بکارگیری نیرو‌ها نادرست است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: ۵۰ درصد نیروی آموزش و پروش هرمزگان به عنوان معلم و ۵۰ درصد دیگر در مشاغل ستادی هستند که این نسبت در کشور ۶۸ درصد در مقابل ۳۲ درصد است.
انصاری درخصوص جذب و نگهداشت نیرو‌ها در جزایر استان نیز گفت: برای این منظور باید به کارکنان ساکن در این جزایر پرداختی خاصی تعلق بگیرد که مقرر شده است در این زمینه با همکاری استانداری هرمزگان طرحی به هیات دولت ارائه شود.
وی در خصوص بومی گزینی نیرو‌ها نیز گفت: تا پایان سال ۹۶ جذب نیرو بر اساس سهمیه بومی صورت می‌گرفت که با توجه به ابطال این تصمیم توسط دیوان عدالت اداری در سال ۹۷، دیگر امتیاز بومی به داوطلبان تعلق نمی‌گیرد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها