دانش‌آموزان، استانداردها را در خانواده‌ها به اشتراک بگذارند



به گزارش صبح ساحل،عیسی باقرزاده همایی بعداز ظهر امروز در مراسم هفته ملی استاندارد با شعار «استانداردهای ویدئویی، خالق صحنه جهانی استاندارد» که با نواخته شدن زنگ روز جهانی استاندارد در دبیرستان شاهد ناحیه ۲ بندرعباس همراه بود؛ اظهار داشت: دانش آموزان می توانند از طریق سایت اینترنتی اداره کل و سازمان ملی استاندارد با استانداردهای بیشتر آشنا شوند و از آن طرف می توانند مقالات و اشعارشان را با موضوع استاندارد ارسال کنند تا در سایت اداره کل استاندارد هرمزگان بارگذاری شود.

وی از دانش آموزان به عنوان آینده سازان و مدیران آینده کشور یاد کرد و افزود: نقش دانش آموزان در ترویج فرهنگ استاندارد حائز اهمیت است.

مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت: از دانش آموزان به عنوان آینده سازان و مدیران آینده کشور انتظار ویژه ای در حوزه استاندارد داریم و می خواهیم در ترویج فرهنگ استاندارد، یاریگرمان باشند.

باقرزاده همایی خاطرنشان کرد: هفته استاندارد از ۱۶ تا ۲۲مهر می باشد و۲۲مهرماه مطابق با ۱۴ اکتبر روزجهانی استاندارد است.

وی بیان کرد: نقش دانش آموزان در حوزه دانش بنیان و فناوری اطلاعات هم بسیار مهم است.

مدیرکل استاندارد هرمزگان ابراز داشت: رونق تولید در گروی توجه به استانداردهاست و بدون توجه به استاندارد، تولید با شکست مواجه می شود.

باقرزاده همایی با بیان این مطلب گفت: تولید کنندگان بدون توجه به استانداردها با شکست مواجه می شوند و اگر تولیدکنندگان کالاهای باکیفیت و استاندارد تولید کنند، علاوه بر حضور در بازارهای داخل، مرز صادرات را هم ارتقاء می دهند.

وی استاندارد را شاخصی خواند که ارزیابی ها بر اساس آن صورت می گیرد و افزود: ادارت کل استاندارد متولی تدوین و نظارت بر حسن اجرای استانداردهاست.

مدیرکل استاندارد هرمزگان با بیان اینکه متولی اجرا و نظارت بر حسن اجرای استاندارد در کشورمان سازمان ملی استاندارد است، افزود: سازمان بین المللی استاندارد در دنیا فعالیت دارد که متولی تدوین و سیاستگذاری استاندارهای بین المللی است که بیش از ۱۶۳ کشور عضو این سازمان هستند.

باقرزاده همایی خاطرنشان کرد: از استاندارد به عنوان زبان مشترک در کشورها یاد می شود و زبان مشترک استاندارد هرچه روان تر و علمی تر باشد، فراگیری آن ساده تر است.

وی خاطر نشان کرد : صادرات و واردات و خرید کالاها و حتی خدمات براساس استانداردها صورت می گیرد.

مدیرکل استاندارد هرمزگان گفت: سازمان ملی استاندارد از سال ۱۳۰۴ فعالیت خود را در کشور آغاز کرد و از سال ۱۳۴۲ ادارات استانی استاندارد فعال شدند و در هرمزگان از سال ۴۶ اداره کل استاندارد هرمزگان فعالیت خود را آغاز کرده است.

باقرزاده همایی با اشاره به اهمیت استاندارد در صادرات و واردات افزود: هرمزگان بیش از ۷۰ بندر دارد که در بسیاری از آنها صادرات و واردات انجام می شود که نشان می دهد استاندارد در استان جایگاه ویژه ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۵ درصد صادرات و واردات کشور از هرمزگان صورت می گیرد و اداره کل استاندارد هرمزگان بر آن نظارت دارد.

مدیرکل استاندارد هرمزگان با بیان اینکه نظارت بر تولید کالاهای مشمول استاندارد اجباری در استان انجام می شود، گفت: بیش از ۶۰ فعالیت در حوزه استاندارد در استان رصد می شود.

باقرزاده همایی با تاکید بر اینکه از ورود کالاهای غیراستاندارد جلوگیری می شود؛ اظهار داشت: به مردم استان اعلام می کنیم کالاهایی که عرضه یا وارد می شوند، از استانداردهای لازم برخوردارند.

وی بیان داشت: از آغاز بشریت اگر که آثار باستانی توجه کنیم، متوجه هماهنگی ها و رعایت معیارهایی در خلق این آثار می شویم که این شاخص ها در واقع همان استانداردها هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها