۲ مدرسه در روستاهای میناب به بهره برداری رسید



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایرنا،مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان در حاشیه بهره برداری از این فضاهای آموزشی گفت: برای ساخت این مدرسه ها،  ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات نوسازی و مشارکت یکی از صنایع اقتصادی(شرکت ملی ساختمان مجری ساخت سد سرنی میناب) هزینه شده است.
نوید احمدی، هزینه ساخت مدرسه هوشمند ۶کلاسه ابتدایی قضایی روستای کریان را ۱۳میلیارد ریال و زیربنای آن را ۴۲۰ متر اعلام کرد.
وی بیان داشت: این مدرسه دارای سرویس بهداشتی، آبخوری، هزار و ۵۰۰ متر محوطه سازی و ۲۲۰ متر دیوارکشی است.
این مسوول اظهارداشت: همچنین در این روز به صورت ویدئو کنفرانس مدرسه ابتدایی سه کلاسه روستای جعفر آباد سرنی میناب نیز با هزینه ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال به بهره برداری رسید.  
احمدی گفت: این طرح آموزشی دارای ۲۱۷ مترمربع زیربنا، سه کلاس درس و یک آزمایشگاه است.
وی یادآورشد: همه کلاس های پایه ششم ابتدایی و همچنین مقطع متوسطه اول و دوم که توسط نوسازی مدارس ساخته می شوند، به امکانات هوشمند مجهز می شوند.
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان گفت: هوشمندسازی مدرسه ها و آموزش دانش آموزان با استفاده از امکانات نوین، پیش نیاز ورود به دنیای فناوری های جدید و کتاب های الکترونیکی است.
در سال تحصیلی جدید، ۱۹۸ کلاس درس با زیربنای ۱۷ هزار متر مربع با همکاری نوسازی مدارس هرمزگان و مشارکت صنایع و خیران در اختیار دانش آموزان هرمزگان قرار گرفت.
درحال حاضر نیز ۶۵۰ مدرسه غیر استاندارد و تخریبی در  هرمزگان وجود دارد که طبق اعلام اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان قرار است تا افق ۱۴۰۰ با اعتبارات ملی واستانی  و با مشارکت صنایع و خیران برچیده شود.
روستای کریان با بیش از پنج هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری میناب و ۱۲۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع است.  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها