تمام ظرفیت ها را برای توسعه گردشگری هرمزگان به کار می گیریم



به گزارش از صبح ساحل ، به نقل از فارسی ، رضا برومند مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، گفت: گردشگری اقتصاد نو ظهور است و این اداره کل به دنبال اشاعه گردشگری مذهبی است.

وی با اشاره به اینکه با انجام زیرساخت های لازم نگاه وزارت میراث فرهنگی به این اداره کل مثبت است، افزود: می خواهیم یک جهش بزرگ را پیگیری کنیم.

برومند ادامه داد: در استان فعالیت های زیادی در زمینه توسعه انجام شده است اما با شاخص ها فاصله داریم و می خواهیم از تمام ظرفیت ها برای توسعه گردشگری استان استفاده کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان در خصوص توسعه صنایع دستی جزیره هرمز گفت: به دنبال ساماندهی بازارچه جنب قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز هستیم.

برومند با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار بندرلنگه به عنوان شهر ملی گلابتون دوزی ثبت شد، افزود: برای ثبت روستای بهمنی به عنوان روستای ملی حصیربافی باید همکاری شود که این مهم به سرانجام برسد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، گفت: امروز چشم انداز گام دوم انقلاب رسیدن به تمدن اسلامی است و تمدن سازی باید در تمام تار و پور جامعه رسوخ پیدا کند.

او با اشاره به اینکه میراث فرهنگی به عنوان بخشی از گذشته ما باید همواره مورد توجه قرار گیرد، افزود: شناسایی میراث فرهنگی و ثبت آن در استان و ایران بسیار مهم و اساسی است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در بسیار از قبرستان ها آثاری وجود دارد که بسیار ارزشمند است و این آثار تاریخی به جا مانده باید در موزه ها نگهداری شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در خصوص صنایع دستی، گفت: صنایع دستی امروزه بهترین ابزار برای چرخاندن اقتصاد خانواده هاست و باید آن را به نسل های آینده منتقل کنیم.

او با اشاره به اینکه اگر صادرات صنایع دستی رونق بگیرد مردم هم به آن روی می آورند، افزود: باید فرهنگ استفاده از صنایع دستی در هرمزگان ترویج پیدا کند.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه اگر هم افزایی در سایر دستگاه ها نباشد میراث فرهنگی حتما متوقف خواهند شد، ادامه داد: ارتباط تنگاتنگی باید میان ادارات مرتبط با میراث فرهنگی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در بحث گردشگری گفت: هرمزگان جلوه های گردشگری بسیار زیبایی دارد که طبیعی و بکر است.

وی ادامه داد: گردشگران امروز به دنبال جلوه های طبیعی و بکر هستند و ما باید مراکز گردشگری هرمزگان را به جهان بشناسانیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها