مهمترین مسئله در حوزه پدافند غیر عامل فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی است


نویسنده: سمیره حنائی

فرماندار بستک در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان گفت:مهمترین مسئله در حوزه پدافند غیر عامل فرهنگ سازی ،آموزش و اطلاع رسانی است که باید در برنامه های کلیه دستگاههای اجرایی قرار گیرد.

 

به گزارش صبح ساحل، حسینی قتالی در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان با بیان اینکه پدافند غیرعامل مختص یک زمان و‌هفته خاصی نیست اظهار داشت: پدافند غيرعامل مجموعه اقدامات پيشگيرانه دفاعي و غيرنظامي است كه با اجراي آن مي‌توان از وارد شدن خسارات مالي به تجهيزات و تاسيسات حياتي كشور در شرايط بحراني جلوگيري كرد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در بحث پدافند غیرعامل افزود: وظیفه ما خصوصا آموزش و‌پرورش این است که با توجه به سلامتی دانش آموزان، آموزش را در دستور کار خود قرار دهیم.

 

رییس شورای پدافند غیرعامل شهرستان بستک با بیان اینکه هدف پدافندغیرعامل مقابله با تهدیدات دشمن است، گفت: شناسایی و آسیب شناسی تهدیدات بیوتروریسم در هر حوزه باید در اولویت کاری دستگاهها قرار گیرد.

حسینی قتالی با اشاره به تهدیدات بیولوژیک ، شناخت وراهکارهای مقابله با آن افزود : مسئله بیوتروریسم در پدافند غیر عامل چهره زشتی از حملات تروریستی است که دشمنان با انتشار عوامل و سموم بیماری زا حیات و زندگی انسان ،حیوان و گیاه را تهدید و برای صدمه زدن به جامعه بکارمی برند.

 

رئیس شورای پدافند غیر عامل شهرستان با تاکیدبر شناساندن موضوع پدافند غیرعامل به مردم و دستگاهها افزود : مهمترین مسئله در حوزه پدافندی، فرهنگ سازی، آموزش و اطلاع رسانی است که باید دربرنامه های کلیه دستگاههای اجرایی قرار گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها