رقابت در بازارهای جهانی در گرو تولید کالای استاندارد است



به گزارش صبح ساحل ، نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: تولیدکنندگان محصولات باکیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی را تولید کنند تا در رقابت‌های جهانی ومنطقه ای و رونق تولید نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام محمد عبادی زاده شامگاه دوشنبه در مراسم روز جهانی استاندارد اظهار داشت: هر کشوری که بتواند بهترین کالا و محصول  را با کیفیت مناسب و بالاتر از استانداردهای جهانی و بالاتر از استانداردهای جهانی تولید کند، گوی رقابت را از حریفان خواهد ربود.

وی افزود: تمام دنیا برای بقا، از کالاهای داخل کشور خودشان حمایت می کنند و نباید فریب شعارهای فریبکارانه با عنوان تجارت جهانی و رقابت و... خورد. 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که عدو سبب خیر شد و ارز در شرایطی است که بازار صادرات مقرون به صرفه است و واردات مقرون به صرفه نیست که این آغازی است برای رونق تولید و با ارزآوری باید رونق تولید را افزایش دهیم و بازارهای جهانی و منطقه ای را به دست بگیریم و این فرصت را از دست ندهیم.

حجت الاسلام عبادی زاده بیان کرد: تحریم ها و فشارها و کاهش ارز ملی از جهاتی تهدید، و از جهاتی نیز فرصت است که صنعتگران و تولیدکنندگان از این فرصت بایستی به خوبی استفاده کنند. 

وی گفت: ملتی که می خواهد فولادین باشد بایستی مقاومت کند و امروز در مرحله اساسی و مهمی از تاریخ کشور قرارگرفته ایم. 

امام جمعه بندرعباس گفت: امروز  محکوم به عبور از مشکلات و در این پیچ تاریخی باکار و تلاش  مضاعف و رعایت اصول و استانداردهای تولید هستیم.

عبادی زاده تاکید کرد: با کالای فاقد کیفیت نمی توان وارد بازار منطقه ای و جهانی شد و بازارمان را از دست می دهیم. 

وی گفت: به طور حتم با تولید کالاهای غیرکیفی و غیراستاندارد در رقابت با رقبا محکوم به شکست هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه رقبای سرسختی و قدرتمندی در منطقه و جهانی داریم؛اظهار داشت: بایستی رعایت کیفیت و اصل کیفیت در محصولات ایرانی به عنوان یک مبنا در دستورکارمان قرار دهیم تا بتوانیم از رقبا پیشی بگیریم.

عبادی زاده افزود: تولیدکنندگان با شتاب بیشتر و کیفیت بهتر می توانند کالاهای ایرانی را در دنیا عرضه کنند و تبدیل به برند کنند. 

وی گفت: همگان در تحقق آن سهیم هستیم و سهم نخبگان در این بخش روشن است. مبنای توسعه در هر جامعه ای بر  بنیان علم و دانش استوار است. 

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: ارتباط صنعت با دانشگاه و صنعت نخبگان و بدنه فرهیخته جامعه باعث کمک به دانشگاه برای قرار گرفتن در مسیر توسعه علم و تولید می شود. 

وی تاکید کرد: دانشگاه ها بایستی براساس مطالبات امروز جامعه گام بردارند، اگر می خواهیم دانشگاه ها در هرمزگان در تراز مطالبات صنعت و مردم داشته باشیم بایستی بازنگری در وضعیت موجود دانشگاه ها مطابق با مطالبات حوزه صنعت داشته باشیم.

عبادی زاده بیان کرد: هرمزگان استانی برتر و پیشگام و پیشرو در صنعت کشور است، اما دانشگاه صنعتی در استان نداریم و ضرورت دارد داشته باشیم.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: بایستی در دانشگاه های هرمزگان رشته های مورد نیاز صنایع و جامعه که مطالبه جامعه صنعتگران هم هست تدریس شود و نباید صنعت و دانشگاه در مسیرهای جداگانه باشند. به هم پیوستگی و انسجام و وحدت دانشگاه  و صنعت می تواند چرخ صنعت و تولید و رونق تولید و گشودن گره های کور حوزه صنعت را هموار کند. 

وی اظهار داشت: بایستی با ارتباط و هماهنگی بیشتر با معیارهای استاندارد به کیفیت بالای تولید و رونق تولید دست یابیم و به جایگاه مناسبی در دنیا دست یابیم. 

به گفته عبادی زاده، هرملتی که بخواهد در معادلات  قدرت اقتصادی، سیاسی، نظامی و... حرفی برای گفتن داشته باشد، باید از کنار مشکلات عبور کند وهیچ ملتی در تاریخ به راحتی به جایگاه رفیع دست یافته باشد. 

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: پیشرفت و جایگاه رفیع در زیر سایه عبور از مشکلات و مقاومت در مقابل سختی ها و نابسامانی هاست که یک ملت را شکوفا می کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها