کیش پرسابقه‌ترین شهر در برگزاری نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور



به گزارش صبح ساحل ، آریا حمیدیان شامگاه دوشنبه در نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی کیش با اشاره به اینکه کیش پرسابقه‌ترین شهر برگزاری نمایشگاه در این حوزه است بر وجود زیرساخت های مناسب برگزاری نمایشگاه های بین المللی به ویژه در حوزه صنایع دریایی به عنوان یک برند تاکید کرد.

وی با بیان اینکه به دلیل ویژگی های برتر کیش مانند آب و هوا، دریا و ساحل پاک و زیبا، عدم نیاز به روادید و سهولت در حضور میهمانان خارجی برگزاری نمایشگاه در جزیره نسبت به دیگر شهرهای کشور دارای مزیت است، افزود: برگزاری نمایشگاه و همایش ها در جزیره کیش علاوه بر جذب گردشگران و فعالان عرصه های مختلف در حوزه صنعت می تواند بستر ساز رونق اقتصادی بوده و نگاه ویژه مسؤولان را به سمت جزیره کیش سوق دهد.

مدیرعامل شرکت بهاران تدبیر و مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی کیش با اشاره به ظرفیت بی بدیل دریا و ارتباط با آب های آزاد از جزیره کیش بر سیاست های دولت در برنامه ششم توسعه تاکید کرد و گفت: سیاست توسعه دریا محور از سیاست هایی است که برآن تاکید شده و نمونه آن توسعه سواحل مکران و توجه به صنایع دریایی است.

حمیدیان ادامه داد: در دنیا همواره توسعه از سمت دریا آغاز شده است اما در کشور ما توسعه از سوی مرکز کشور شکل گرفته و کمتر به توسعه دریا محور توجه شده است که با نگاه ویژه و تیزبینانه مقام معظم رهبری در سال های اخیر توجه به اهمیت توسعه دریایی بیش از گذشته دیده می شود.

وی با تاکید براینکه نمایشگاه ها ابزارهایی در راستای سیاست های کلان توسعه توسط دولت ها هستند بیان کرد: زیرساخت های برگزاری نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در کیش بیش از دیگر شهرهای ساحلی کشور است.

مجری یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی کیش با اشاره به اینکه حمایت فعالان اقتصادی و فعالان عرصه رسانه در توفیق هر چه بیشتر این رویداد بزرگ تاثیرگذار است افزود: تاکنون بیش از 70 شرکت در این رویداد بزرگ ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود قطعا بر تعداد شرکت کنندگان در این نمایشگاه افزوده شده و سالن ها پر خواهد شد.

حمیدیان با تاکید بر اهمیت اقتصاد دانش بنیان در روند توسعه اقتصادی کشور و توصیه رهبر معظم انقلاب از جوانان و نخبگان عرصه های مختلف علم و دانش به ارتباط ستاد برگزاری و متولیان و مجریان نمایشگاه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد.

برگزاری حدود 32 نشست تخصصی از ویژه برنامه های این نمایشگاه است که به گفته حمیدیان صبح ها در مرکز همایش های بین المللی کیش با حضور فعالان صنایع دریایی و دریانوردی، اقتصاد و سرمایه گذاری برگزار شده و زمینه مشارکت و همفکری شرکت های فعال در این عرصه را ایجاد می کند.

مجری یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی کیش حمایت معنوی و حضور در محتوای فرآیند برگزاری نمایشگاه را از فعالیت های بخش دولتی عنوان کرد و افزود: سال هاست که برگزاری این نمایشگاه ها به صورت خودگردان و توسط بخش های خصوصی و برگزار کنندگان نمایشگاهی اجرایی می شود و دولت تنها به صورت معنوی و محتوایی یاری کننده برگزار کنندگان وشرکت کنندگان است.

 به گفته وی؛ یازدهمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کیش  با مشارکت گسترده وزارتخانه ها، سازمان ها، دستگاههای اجرایی وفعالان بخش خصوصی و دولتی، انجمن ها و تشکل های وابسته، همچنین شرکت کنندگان خارجی برپا خواهد شد و تاکنون ۷۵ شرکت و سازمان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند. 

  یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران با عنوان  IranIMEX۲۰۱۹  قرار است از دوم تا پنجم دی ۹۸ در جزیره کیش برگزار شود. در این نمایشگاه مشارکت کنندگان داخلی و خارجی آخرین دستاوردهای حوزه صنعت دریایی و دریانوردی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند.

 نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی ودریانوردی ایران با عنوان  IranIMEX۲۰۱۹ که با سابقه بیش از دو دهه برگزاری، بزرگترین رویداد دریایی کشور محسوب می شود دوم تا پنجم دی ۹۸ در جزیره کیش برگزار می شود.  

 در این رویداد بین المللی هر ساله مشارکت کنندگان متعدد داخلی و خارجی آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان پرشمار این رویداد قرار می دهند.

انتهای پیام/ ح

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها