سرمایه‌گذاری برای آموزش زنان روستایی اثربخش است



به گزارش صبح ساحل ، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: نقش زنان روستایی محدود به کشاورزی نیست بلکه آنها عوامل اصلی تاب آوری، تغییر و بهبود شرایط هستند بنابراین سرمایه‌گذاری برای آموزش آنها مهم و اثربخش است.

معصومه ابتکار در همایش ملی صندوق‌های خرد محلی که به مناسبت روز جهانی زن روستایی در مجموعه تلاش با همت وزارت جهادکشاورزی و صندوق کارآفرینی امید برگزار شد، افزود: دولت تدبیر امید به توسعه روستایی توجه ویژه‌ای داشته است و امروز نتیجه آن هم‌افزایی دستگاه‌ها است.

وی تاکید کرد: دولت به موضوع زنان و ارتقای وضعیت و رفع تبعیض‌ها توجه داشته است و براین اساس شاهد تحولات چشمگیری بودیم.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده بیان کرد: روستاها در زمینه فرهنگی، اقتصادی و صنایع دستی فرصت فوق‌العاده‌ای برای بوم‌گردی و گردشگری بوجود آوردند.

ابتکار گفت: درصدد هستیم بحث بازار و شبکه‌سازی روستاها را با همکاری وزارت ارتباطات ایجاد کرده و بازاریابی اینترنتی و خدمات را برای روستاها فراهم کنیم.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ایجاد یک هزار صندوق گفت: حفاظت از محیط‌ زیست و تنوع‌زیستی و گیاهان دارویی به هم گره خورده است و در تفاهم‌نامه‌ای که امضا شد به این امر توجه کردیم .

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد : باید توسعه کمی روستاها مورد توجه قرار گیرد و هر زن روستایی به یک صندوق دسترسی داشته باشد .

ابتکار گفت: دلیل موفقیت صندوق‌های خرد محلی این است که با سرمایه مردم و با توجه به مناسبات، فرهنگ و ضرورت‌هایی منطقه ایجاد شده اند بنابراین باید این الگو بسط داده شده و زمینه‌های لازم فراهم شود و این جهت‌گیری است که دولت دنبال می‌کند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها