حفاظت از تالاب‌ها اولویت دولت در حوزه محیط زیست است



به گزارش صبح ساحل ، علی ارواحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تالاب های قوری‌گل، قره قشلاق، سولدوز، نوروزلو در آذربایجان‌غربی، شادگان در خوزستان، پریشان در فارس، هامون در سیستان و بلوچستان، میقان در مرکزی، حرای میناب در هرمزگان، زریوار در کردستان، آلاگل، آلماگل، آجی‌گل در گلستان، چغاخور در چهارمحال و بختیاری، زریوار در کردستان، حله در بوشهر و گاوخونی در اصفهان از جمله تالاب های دارای برنامه جامع مدیریت است.

وی ادامه داد: همچنین همزمان با برنامه مدیریت زیست بومی تالاب‌ها، برنامه «سیپا» برای تعدادی از تالاب ها تهیه شده است.

وی بیان کرد: سیپا برنامه‌ای است که هدف آن ارتقای سطح آگاهی، آموزش و توسعه ارتباطات در راستای حفاظت از تالاب‌هاست که برای برخی تالاب‌ها مانند کانی برازان، گاوخونی و چغاخور این برنامه تدوین شده و به مرحله اجرا در آمده است.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با بیان اینکه تدوین راهنماها و دستورالعمل‌ها آخرین دستور العمل این بخش است، گفت: ارزش گذاری اقتصادی تالاب‌ها نیز در حال انجام است و در صورتی‌که نهایی شود، انتشار آن موجب ظرفیت سازی، مصوب شدن و ابلاغ دستور العمل در سازمان برنامه و بودجه می شود.

۱۴۱ تالاب مهم و مصوب در هیات دولت در کشور وجود دارد که ۲۵ تالاب عضو کنواسیون رامسر هستند؛ از ۴۲ نوع تالاب ساحلی دریایی ، مصنوعی و خشکی ۴۱ نوع در ایران وجود دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها