عضو شورای شهر بندرعباس:

کمیسیون ها خط قرمز برخی از اعضای شورای شهر است



به گزارش  صبح ساحل ، اسلام باوقار صبح روز سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی که در سالن جلسات شورای شهر بندرعباس برگزار شد اظهار داشت: در چند روز گذشته یکی از همکاران ما مصاحبه‌ای را انجام داده است که برخی از همکاران دیگر را زیر سوال برده‌ است.

وی با ذکر این نکته که مردم به اعضای شورای شهر رای داده‌اند و هر اقدامی که ممکن باشد در راستای شفاف‌سازی انجام خواهد گرفت، عنوان کرد: به دلیل احترام به افکار عمومی تصمیم به برگزاری کنفرانس مطبوعاتی گرفتیم تا به ابهامات مردم و خبرنگاران پاسخ داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: کمیسیون‌های شورای شهر اصلی‌ترین بار تصمیم گیری شورای شهر را بر دوش دارند و هر مساله‌ای که قرار است در صحن شورا مطرح شود باید ابتدا در کمیسیون‌ها چکش‌کاری شود.

باوقار ابراز داشت: برای بنده سوال است که در کمیسیون‌های شورای شهر چه چیزی وجود دارد که برخی مصاحبه کنیم و باعث پریشانی مردم شویم.

وی با بیان اینکه در دوره‌های قبل شورای شهر بندرعباس که بنده در کمیسیون‌ها رای نیاوردم اقدام به انجام مصاحبه نکردم، گفت: آقای جهانبخش به خانم جراره پیشنهاد داد که کمیسیون‌های شورا سه به سه بسته شوند و اینگونه نباشد که یک گروه در حاشیه و گروهی دیگر در قدرت باشند اما از طرف گروه دیگر اعلام شد که ما اجازه نمی‌دهیم که باوقار و جهانبخش دارای کمیسیون باشند و بنده نیز اعتقاد داشتم که بدون کمیسیون هم می‌شود به مردم خدمت کرد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس مطرح کرد: در زمان جلسه میان گروه مخالف اختلاف بوجود آمد و ما با توجه به شرایط موجود پیشنهاد گذشته در خصوص کمیسیون‌ها را مطرح کردیم اما این افراد با ما در خصوص تقسیم کمیسیون‌ها مخالفت کردند و اذعان داشتند که کمیسیون‌های خاص را می‌خواهند و برخی از کمیسیون‌ها را خط قرمز خود می‌دانستند.

باوقار تشریح کرد: مگر خانم آرامش در دوره خود آقای دانش به عنوان رئیس کمیسیون عمران انتخاب نشد؟ اگر ریاست خانم آرامش در کمیسیون عمران اشتباه است چرا در گذشته این اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه بنده قصد ورود به حریم شخصی هیچکدام از اعضای شورای را ندارم، خاطرنشان کرد: قطعا اگر همکاری با همکاری دیگر درد و دل کرد خلاف عرف است که آن شخص زیر سوال برده شود و اینگونه موضوعات مطرح شود.

لابی گری اساس اولیه شورای شهر و مجلس است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اذعان کرد: گفته می‌شود که ما تخلف کرده‌ایم؛ آیا لابی‌گری اساس اولیه شورای شهر و مجلس نیست؟ در تمام دنیا در این شرایط لابی و رایزنی وجود دارد همانطور که در سال‌های گذشته بوده است.

باوقار با بیان اینکه تمام صحبت‌های بنده با سند و مدرک است، اظهارداشت: آقای دانش به بنده پیشنهاد دادند که برای سال جدید شهرداری نقشه‌ای را با یکدیگر طراحی کنیم. جلسه دوم در همان مکان ورزشی برگزار شد و ایشان پیشنهاد داشتند که میان بنده و آقای دانش یکی به عنوان رئیس انتخاب شود.

وی عنوان کرد: همکاران ایشان درخواست برگزاری جلسه داشتند که بنده قبول نکردم و به قول خود به دیگر اعضا وفادار ماندم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: به دوستان در خصوص پیشنهاد جناب دانش گفتم و دوستان بنده را به عنوان نماینده مامور به رایزنی کردند و در جلسه پنج نفره پیشنهاد بنده این بود که هر سال یک شخص رئیس شود و گزینه ما نیز عسکری زاده بود.

باوقار ابرازداشت: این افراد با ریاست عسکری‌زاده مخالف بودن زیرا ریاست عسکری‌زاده را مغایر بر نفوذ و قدرت خود می‌دانستند.

وی گفت: پیشنهاد داشتند که بنده به عنوان رئیس شورا، خانم آرامش نائب رئیس و آقای دانش به عنوان منشی اول انتخاب شود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: پس از جلسه به همکاران خود گفتم که بنابر قولی که به شما دادم این پیشنهاد را نپذیرفتم.

اعضای شورا نباید مسائل داخلی شورا را به خیابان بکشانند

باوقار تشریح کرد: پس از انتخابات هیات رئیسه ما به عنوان عضو شورای شهر به خدمت ادامه دادیم اما در حال حاضر به دلیل حجمه زیادی که به بنده وارد شده بود تصمیم به صحبت گرفتم.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورا اگر با یکدیگر مشکلاتی دارند باید مشکلات را در خانه خود حل کنند نه اینکه مسائل را به خیابان کشاندند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه امکان سوء استفاده توسط رئیس کمیسیون‌ها در شورا وجود ندارد، اذعان کرد: کمیسیون‌های شورای شهر دارای پنج عضو هستند که هر موضوع برای تصویب پس از چکش‌کاری در کمیسیون‌ها به صحن علنی شورا ارجاع داده خواهد شد.

باوقار با بیان اینکه روز گذشته در فضای مجازی موضوع محل زندگی بنده مطرح بود و مورد توهین قرار گرفتم، اظهار داشت: من افتخار می‌کنم که متولد محله ۲۵۰۰ دستگاه بندرعباس هستم و هر کسی بخواهد مردم آن خطه را آزار بدهد از آن نخواهم گذشت.

وی عنوان کرد: چطور می‌توان در صورت عدم بروز جرم، شخصی را مقصر جلوه داد؟ چرا باید یک مجموعه عظیم مانند شهرداری بدون هیچگونه دلیل موجهی مورد حمله قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: به عنوان نمایندگان شورا بودجه‌ای را مصوب می‌کنیم و به آن نظارت می‌کنیم. اگر نظارت به درستی انجام شود نیاز به مصاحبه برای دیده شدن وجود ندارد.

باوقار با بیان اینکه مشورت یکی از اولویت‌های مهم اعضای شورای شهر است، ابراز داشت: بنده تاکنون از آقای شهردار هیچگونه مشورتی دریافت نکرده‌ام خود ایشان نیز اقدام به انجام چنین عملی نکرده‌اند.

وی گفت: تمام پروژه‌ها و طرح‌ها از سوی شهرداری به شورای شهر بندرعباس ارجاع داده می‌شود و شهرداری باید در خصوص زمینه‌های مختلف پیشنهادات خود را در صحن شورا مطرح کنند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس مطرح کرد: در دوره اول رئیس شورای بنده پیشنهاد آمد که برای جلسات شورا پخش زنده برگزار شود. این پیشنهاد به رای گذاشته شد ولی رای نیاورد در صورتی که تنها موافق این موضوع، بنده و شخصی بود که پیشنهاد داده بود.

باوقار با بیان اینکه من به خبرنگارن استان هرمزگان احترام زیادی قائل هستیم، تشریح کرد: قرار نیست که خبرنگار دوربین خود را روشن کند  و بدون اجازه اقدام به فیلم گرفتن کند؛ چراکه در شورا همکاران مشغول به فعالیت هستند و دوست ندارند فیلمی از آن‌ها پخش شود. پس از تذکرات مکرر به این شخص، توجهی صورت نگرفت و بنابر درخواست همکاران بانو، کت خود را بر روی دوربین قرار دادم.

با هیچ خبرنگاری مسئله ای نداشته ام

وی خاطرنشان کرد: در شش سال گذشته که در شورای شهر بندرعباس هستم تا کنون با هیچ خبرنگاری مساله‌ای نداشتم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص تهدید خبرنگار مصاحبه کننده با دانش، اذعان کرد: قبل از پخش شدن مصاحبه ده دقیقه‌ای، بنده با آقای بردبار تماس گرفتم و درخواست پخش نشدن برنامه را داشتم اما هیچگونه تهدیدی مطرح نشد و اگر سندی برای این موضوع وجود دارد ارائه شود.

باوقار اظهار داشت: آقای دانش روز بعد پس از مصاحبه ابراز داشتند که بنده عصبی بودم و مصاحبه کردم. آقای دانش گفت بردبار از طریق شخص دیگری گفته که اگر تمایل به عدم پخش مصاحبه دارید باید پول بپردازید که این مورد مخالفت دوستان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: حاضر هستم که در هر جمعی که مردم حضور دارند پاسخگو باشم و هیچ ترسی از هیچ گروه یا مافیایی ندارم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: تهدید خبرنگار استان هرمزگان در خصوص عدم پخش مصاحبه را به شدت تکذیب می‌کنم و اگر در این خصوص مستندانی وجود دارد ارائه شود.

باوقار ابراز داشت:  تاثیر گروه‌های سیاسی بیرون از شورا بر شورای شهر در سراسر کشور اجتناب ناپذیر است اما نمی‌توان گفت که شخصی خاص، نظری را به شورا تحمیل کرده است.

وی گفت: هیچ کدام از مسئولین و نمایندگان استان هیچگونه تماس مستقیم و غیرمستقیمی در راستای ارائه پیشنهاد و نظر با بنده نداشته‌اند چراکه من رای خود را از مردم گرفته‌ام.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس لابی را یکی از عرف‌های شوراهای شهر سراسر کشور دانست، مطرح کرد: اینگونه اتفاقات در شورای شهر عادی است و در سالیان گذشته نیز چنین اتفاقاتی رخ داده است اما تا این حد به موضوع دامن زده نشد.

باوقار تشریح کرد: بنده در روز انتخابات هیات رئیسه شورای شهر بندرعباس از کاندیدا شدن خانم جراره تعجب کردم و تا روز آخر انتخابات  هیات رئیسه نیز در خصوص تعهد ماندن این شخص به گروه صحبت‌هایی مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر توسط مردم انتخاب می‌شوند و امکان دارد که رشته‌های تخصصی مرتبط با کمیسیون‌ها در میان اعضا وجود نداشته باشد به همین جهت عضویت در کمیسیون‌ها به نسبت تجربه و کارکرد اعضای شورای شهر بستگی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اذعان کرد: در تمام کمیسیون‌ها از افرادی که دارای تجربه و دانش هستند به عنوان مشاور کمیسیون‌ها استفاده می‌شود.

باوقار با بیان اینکه مشاور شورای شهر یک عنوان افتخاری محسوب می‌شود، اظهار داشت: در مشاورین شورای شهر چیزی به عنوان حقوق وجود ندارد و هیچ پرداخت مالی به مشاوران شهرداری انجام نگرفته است.

وی با ذکر این نکته که تمام پرسنل شورای شهر از شهرداری گرفته می‌شود، عنوان کرد: در زمان ریاست آقای دانش شخصی به عنوان مدیر اداری شورای شهر بندرعباس منصوب شدند و ما نیز اعتراض خود را در خصوص انتصاب یک نیروی شرکتی به آقای دانش منتقل کردیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: شائبه‌هایی وجود داشت که چون این شخص در ستاد آقای دانش فعالیت می‌کرد در شهرداری استخدام شد و شش ماه پس از استخدام به عنوان مدیر اداری شورای شهر بندرعباس منصوب شد.

باوقار ادامه داد: اعتراض خود را در صحن شورا در خصوص این موضوع اعلام کردیم اما از سوی دانش مطرح شد که چون بنده رئیس شورای شهر هستم این اختیار را دارم.

وی گفت: حق‌الجلسه اعضای شورای شهر به صورت ساعتی متناسب با حضور در صحن جلسات شورا و کمیسیون‌ها پرداخت می‌شود اما به جهت حضور در دفتر، هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس مطرح کرد: عضویت در کمیسیون‌ها به همین جهت برای اعضای شورای شهر اهمیت دارد و اگر شخصی، عضو چهار کمیسیون شود نهایتا چهار روز در هفته مشغول به فعالیت خواهد شد که زمان زیادی نیست.

باوقار تشریح کرد: مبلغی که ماهانه از سوی شورا به بنده پرداخت می‌شود حدود سه میلیون ۵۰۰ هزار تومان است که مقرر شده است در سال جدید به دلیل افزایش سقف ساعت جلسات این مبلغ افزایش پیدا کند.

کد خبر
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها