اسکان بیش از ۱۰۰ زائر پاکستانی در موکب شهدای مدافع حرم هرمزگان



مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از اسکان بیش از ۱۰۰ زائر پاکستانی در موکب شهدای مدافع حرم خبر داد.

به گزارش صبح  ساحل به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حسین مهدیان در نشستی خبری با اعلام این خبر اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ زائر پاکستانی در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه پذیرایی و اسکان داده شدند.

وی افزود: ۷۰ درصد خدمات انجام‌شده در این موکب از عواید موقوفات مرتبط با عزاداری سیدالشهدا (ع) از استان‌های هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد است که واقفین خیراندیش این زمینه را فراهم کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان خاطرنشان کرد: فعالیت موکب شهدای مدافع حرم از روز پنجشنبه هفته گذشته در مرز شلمچه آغاز شد و تا دو روز بعد از اربعین به زائران اطعام و اسکان۸ داده خواهد شد.

مهدیان افزود: خدمات موکب شامل پذیرایی صبحانه، نهار، شام، آب‌معدنی، چای است که به‌صورت ۲۴ ساعته به زائرین امام حسین (ع) ارائه می‌شود.

مهدیان بیان کرد: ارائه الگوهای مناسب در زمینه وقف، نقش مهمی در ترویج این سنت حسنه نبوی دارد به همین دلیل افرادی که علاقه‌مند به سنت حسنه وقف هستند می‌توانند با مشاوره گرفتن از سازمان و کارشناسان با توجه به مشکلات و نیازهای جامعه در ابعاد مختلف از قبیل فرهنگی و اجتماعی مانند اشتغال و ازدواج به وقف‌های جدید بپردازند.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بر اجرای دقیق نیت واقفان تأکید بسیار زیادی دارند و ما موظف هستیم موقوفاتی را که به‌عنوان امانت در اختیارداریم طبق نیات واقفین نیک‌اندیش عمل کنیم.

مهدیان با بیان اینکه احتمالاً این موکب چند روزی بعد از ایام اربعین هم برپاست، اضافه کرد: ۳۰ تخته فرش، ۳ تن خرما، یک کفی آب مدنی طبیعی و سایر نذورات مردم استان هرمزگان در مرز شلمچه برای پذیرایی از زائران آماده‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان بیان کرد: با توجه به اینکه ارائه خدمات کیفی، رفاهی، فرهنگی و ضروری در موکب ارائه می‌شود، روزانه ۶ نفر نیروی خادم افتخاری و قابل‌اعتماد در موکب‌ها با رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی به‌صورت داوطلب جهت خدمت‌دهی به زائران در موکب حضور دارند.

وی تصریح کرد: در طول مسیر رودان ـ بندرعباس ـ پارسیان و بندرلنگه نیز بخش‌هایی مخصوص خدمات‌دهی به زائران امام حسین (ع) اختصاص داده‌ایم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها