سامانه بیمه اجباری سلامت در آبان ماه به بهره برداری می‌رسد



معاون کل وزارت بهداشت گفت: دو ماه قبل آیین نامه بیمه اجباری سلامت توسط دولت تصویب شد که بر اساس آن، مردم با حمایت دولت تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند و در آبان ماه از سامانه آن بهره برداری می‌رسد.

به گزارش صبح ساحل، ایرج حریرچی شامگاه سه شنبه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری افزود: یکی از بسته‌های اصلی طرح تحول سلامت، افزایش پوشش بیمه‌ای بود و در حال حاضر ۹۱.۵ درصد مردم کشورمان بیمه هستند و حتی مهاجران قانونی داخل کشور هم بیمه شده‌اند، اما از طرفی ۸.۵ درصد مردم بیمه درمانی ندارند.

وی ادامه داد: با آغاز طرح بیمه اجباری سلامت، مردم می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و انجام ارزیابی وسع، بیمه شوند. اگر درآمد آنها کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق بر اساس قانون کار باشد، صد در صد حق بیمه آنها توسط دولت پرداخت می‌شود. امیدواریم طی ۶ ماه پوشش بیمه‌ای را به حداکثر ممکن برسانیم.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: در خصوص اینکه برخی بیمه را در کشور ما را ناکارآمد می‌دانند، یکی از دلایل اختلاف تعرفه دولتی و خصوصی است. زیرا وقتی افراد برای درمان به بخش خصوصی می‌روند، باید مابه التفاوت تعرفه دولتی و خصوصی را از جیب پرداخت کنند و در نتیجه این‌گونه تلقی می‌شود که بیمه‌ها کارآمد نیستند. برای حل این مشکل باید بیمه‌های تکمیلی تقویت شود یا به گونه‌ای تعریف شود که تعرفه دولتی و خصوصی به هم نزدیک شود تا پرداختی از جیب مردم به حداقل برسد و رابطه مالی بین بیمار و پزشک حذف شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها