تاکید اتاق اصناف و بازرگانی بر پیگیری مطالبات بخش خصوصی



طی دیدار اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف و اتاق بازرگانی بندرعباس، منتخبین این دو اتاق، بر شعار هم‌پیمانی و هم‌صدای اتاق های اصناف و بازرگانی برای پیگیری مطالبات بخش خصوصی استان تاکید کردند.

عبدالمجید جلالی صبح امروز در دیدار با رئیس و اعضای هیات رئیسه این اتاق با اشاره به پیشینه و کسوت اتاق بازرگانی بندرعباس اظهارداشت: این اتاق و اتاق اصناف به عنوان نمایندگان فعالان اقتصادی و صنفی استان پایگاه خوبی برای پیگیری حقوق بخش خصوصی هستند.

وی در این دیدار که اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف بندرعباس نیز حضور داشتند با تبریک انتخاب شایسته محمدرضا صفا یه عنوان رئیس اتاق یازرگانی بندرعباس افزود: حضور نخبگان اقتصادی و تجار هرمزگان در اتاق بازرگانی ایران به عنوان ظرفیتی عظیم جهت تحقق حقوق فعالان اقتصادی است.

نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه دو اتاق اصناف و بازرگانی در بسیاری از موضوعات دارای اشتراکاتی هستند، خاطرنشان کرد: در حوزه کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی اتفاقاتی از پیش تعیین شده و یا آنی رخ می‌دهد که نیازمند اتخاذ تصمیماتی است که زمینه انتفای بخش خصوصی در آن فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به شرایط امروز کشور همکاری و همراهی دو اتاق را بیش از پیش ضروری عنوان کرد و بیان داشت: می‌توان بر روی موضوعات اقتصادی مهم استان و منطقه جنوب کشور تمرکز کرد و در وهله آخر برای انتفای اعضای اتاق‌ها و بخش خصوصی تصمیم گرفت.

جلالی با تاکید بر اینکه همراهی اتاق بازرگانی و اصناف با یکدیگر بر روی فعالیت‌های توسعه‌ای نیز اثرگذاری مطلوبی دارد، بیان کرد: امروز همه دستگاه‌ها و نهادها در کشور پیگیر حل مشکلات اقتصادی هستند، اما مطالبات باید به صورت هدفمند پیگیری شود.

محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بندرعباس نیز در ادامه این نشست با اشاره به نقش تاثیرگذار اتاق اصناف و اتاق بازرگانی در اقتصاد، خاطرنشان کرد: موضوع تعیین هدف بسیار مهم است و انجام کار مشترک میان تشکل‌های اقتصادی تأثیر فراوانی در تعیین مسیر آینده دارد.

وی افزود: چگونگی انسجام دو اتاق در خصوص مسائل مختلف از جمله حضور در هیأت‌های تجاری و مواردی از این دست باید مشخص شود تا نتیجه بهتری از این اقدامات به دست آید.

صفا در ادامه با گلایه از تبعیض موجود در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در استان‌های مرزی نسبت به هرمزگان بیان داشت: چرا جابجایی و انتقال کالای وارداتی در استان‌هایی نظیر خوزستان و بوشهر و ... به سادگی در حال انجام است و این در حالی است که این فعالیت در هرمزگان، قاچاق محسوب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بندرعباس ادامه داد: بنده و همکارانم در اتاق بازرگانی تلاش داریم تا در فضایی شفاف و به دور از سیاست، مطالبات فعالان اقتصادی استان را پیگیری کنیم.

صفا در ادامه با تقدیر از همدلی و همراهی اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان بیان داشت: ما به دنبال این هستیم تا با ایجاد اتاق شیشه‌ای و شفاف، اهداف مشترک صنفی و تجاری را مطالبه کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تشکر از همراهی و همدلی اتاق اصناف افزود: تلاش داریم تا با حمایت سایر همکاران تشکل‌های تخصصی اتاق بازرگانی بندرعباس را طی ماه‌های آتی راه‌اندازی و فعال سازیم.

مسعود محمد شاهی نائب رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان نیز اظهار داشت: هدف همه ما حرکت به سمت غیردولتی و مردمی شدن اقتصاد است و راه کار این امر نیز فعالیت‌های تشکلی است و ما باید برای این امر راهکار ارائه دهیم.

 

وی افزود: از سوی دیگر تجهیز بخش‌خصوصی برای جایگزینی در فعالیت‌های اقتصادی نیز موضوع بسیار مهمی است که باید با اتحاد اتاق بازرگانی و اصناف استان هرمزگان به صورت واحد مطالبه شود.

نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران تأکید کرد: برهمین اساس یکی از الزامات اساسی در پرداختن دو اتاق به مأموریت‌های قانونی خود در خصوص ساماندهی تشکل‌ها، آن است که دستگاه‌های دولتی از تلاش در زمینه نهادسازی و ایجاد تشکل‌های موازی پرهیز کنند.

محمد شاهی با بیان اینکه همراهی اتاق‌های سه گانه می‌تواند در احقاق مطالبات و حقوق بخش خصوصی از دولت موثر واقع شود، بیان داشت: متاسفانه علیرغم وجود ظرفیت‌های کلان هرمزگان تنها عوارض دود، درد و رنج و زحمت آن برای مردم این سامان مانده، این در حالی است که می‌توان با توجه ویژه به حوزه آموزش و ارتقای توان و جرات و جسارت تجار و فعالان اقتصادی استان، سهم بیشتری در تولید ثروت و فعالیت‌های اقتصادی ایفا کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش صحیح فعالان حوزه تجارت می‌تواند حتی در کاهش حجم واردات قاچاق به استان نیز موثر باشد، افزود: بایستی با اتحاد اتاق اصناف و بازرگانی در راستای رفع مشکل جابجایی کالا در سطح استان موضوع جابجایی کالا در هرمزگان چاره‌اندیشی و مطالبه‌گری شود.

ناصر فخاریان نائب رئیس دوم اتاق اصناف بندرعباس نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه اتاق اصناف و بازرگانی در بسیاری از موضوعات دارای اشتراکاتی هستند، خاطرنشان کرد: در حوزه کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی اتفاقاتی از پیش تعیین شده و یا آنی رخ می‌دهد که نیازمند اتخاذ تصمیماتی است که زمینه انتفای بخش خصوصی در آن فراهم شود.

فخاریان با تاکید بر اینکه همراهی اتاق بازرگانی و اصناف با یکدیگر بر روی فعالیت‌های توسعه‌ای نیز اثرگذار است، بیان کرد: نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی با مطالبه‌گری از دولت و استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک کشور در سایر کشورهای منطقه و جهان در ایجاد بازارهای جدید برای محصولات  تولیدات داخل اقدام کنند

در ادامه این جلسه اکبر جوذری عضو هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان نیز با بیان اینکه همدلی و همراهی اتاق بازرگانی و اصناف در استان نقطه قوت بسیار بزرگی است، اظهار کرد: ۴۰ هزار واحد صنفی در استان هرمزگان دارای پروانه فعالیت بوده که ظرفیت بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه اتاق اصناف و بازرگانی باید در جهت منافع یکدیگر و اعضای خود حرکت کنند، بیان داشت: توانمندی این دو اتاق منجر به انجام کارهای بزرگ و پویایی اقتصاد استان خواهد شد.

حسن روحانی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معارن بندرعباس نیز با بیان اینکه انتظار می‌رود اتاق‌های بازرگانی و اصناف در راستای اهداف مشترک، یکدیگر را حمایت کنند، افزود: بایستی با افزایش جلسات مشورتی و تخصصی بین اتاق‌های بازرگانی و اصناف، راهکارهای جدیدی را جهت توسعه استان به کار بندیم.

وی در ادامه با بیان اینکه 95 درصد توسعه اقتصادی استان نیازمند فراهم سازی زیرساخت‌های لازم توسط دولت است اظهار داشت: هرمزگان برای توسعه بایستی نیازمند نگاه ملی از سوی دولت‌مردان است.

روحانی با تاکید بر اینکه ما به عنوان نمایندگان بخش خصوی در اتاق های بازرگانی و اصناف وظیفه داریم مسؤولان را نسبت به دغدغه‌ها و مشکلات این بخش آگاه سازیم، افزود: پیگیری مطالبات و حقوق قانونی تجار و فعالان صنفی استان در رأس برنامه‌های دو اتاق قرار گیرد.

 

محمد آشینه دیگر عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی نیز در ادامه این نشست با اشاره به ظرفیت شورای گفت و گوی بخش خصوصی اظهار داشت: عدم توسعه تجارت در استان برای تجار هرمزگانی یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش رو است که البته می‌توان با ارتقای سطح آموزش و افزایش جرات و جسارت تجار، این مهم را سامان داد.

وی در بخش دیپگری از سخنان خود بیان داشت: برای رفع محدودیت جابکایی کالا در استان هم می‌توان با تغییر نگرش مدیران استان و اخذ حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، تعریف قاچاق در استان هرمزگان را تغییر دهیم.
 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها