برایان هوک:

به دنبال جنگ نیستیم



به گزارش صبح ساحل به نقل از اسکای نیوز نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران با تکرار این ادعا که ایران در حمله به تاسیسات آرامکو دست داشته، گفت که واشنگتن به سیاست اعمال فشار بر ایران ادامه می‌دهد.

هوک همچنین با متهم کردن کشورمان به انجام حملات به نفتکش‌ها در خلیج فارس و تأسیسات نفتی آرامکو گفت: به دنبال رسیدن به یک توافق همه جانبه با ایران شامل برنامه هسته‌ای، فعالیت‌های موشکی و مساله حمایت از تروریسم هستیم.

برایان هوک با این ادعا که "جمهوری اسلامی تنها تحت فشار حاضر به مذاکره است" گفت: ما کمپین فشار حداکثری بی‌سابقه‌ای را علیه ایران اعمال کرده‌ایم تا هم بتوانیم مانع اجرای سیاست خارجی نظام ایران شویم و هم بتوانیم انگیزه ایران برای مذاکره را افزایش دهیم.

وی مدعی شد: تجربه ۴۰ ساله جمهوری اسلامی نشان می‌دهد یا زیر تهدید نظامی یا زیر انزوای دیپلماتیک جواب می‌دهند. ما هم چارچوب سیاستمان را بر همین اساس گذاشتیم.
برایان هوک گفت: ایران باید تهدیدهایی که برای صلح منطقه دارد، برنامه موشکی و گروگان‌گیری‌ خود را پایان دهد. جمهوری اسلامی باید گروگان‌های آمریکایی از جمله سیامک نمازی و باب لوینسون و دیگران که در ایران زندانی هستند را آزاد کند.
نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران گفت: ایران یا می‌تواند همانند یک کشور عادی رفتار کند و یا به دنبال ایدئولوژی‌هایش باشد. ما دنبال درگیری نظامی با ایران نیستیم، با کمپین فشار حداکثری هزینه اقدامات ایران را بالا می‌بریم تا رفتارش عوض شود. ایران به جای پاسخ به دیپلماسی، ناامنی و حمله‌هایش را بالا برده است.
وی در ادامه افزود: حمله به تاسیسات عربستان سعودی، پیام واضح ایران به جهان است که اگر اجازه ندهید، کار خود را ادامه دهیم، به همین کارها و از آن‌ بدتر، ادامه می‌دهیم.

این ادعاها از سوی نماینده ویژه ترامپ در حالی مطرح می‌شود که تاکنون هیچ یک از مدعیان این مساله، مدرکی دال بر دست داشتن ایران در حملات به تاسیسات نفتی عربستان و یا نفت‌کش‌ها در خلیج فارس و دریای عمان ارائه نکرده‌اند.

در سوی دیگر نیز مقامات کشورمان هرگونه مذاکره با طرف آمریکایی تحت شرایط کنونی را رد و تاکید می‌کنند که مساله توان دفاعی و موشکی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره نه در الان و نه در آینده نیست.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها