استفاده از ظرفیت دانشگاه ها برای توسعه بندرخمیر



به گزارش صبح ساحل ، فرماندار بندرخمیر گفت: زمانی که دانشگاهی در یک شهری وجود داشته باشد، انتظار می‌رود تا از ظرفیت ها و توانایی‌های آن دانشگاه در توسعه منطقه استفاده شود.
 میرهاشم خواستار شامگاه چهارشنبه در مراسم تکریم و معرفی رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی بندرخمیر افزود: دانشگاه علاوه بر تولید دانش و تربیت نیروی متخصص، رسالت بسترسازی برای توسعه علمی و فرهنگی جامعه و ارائه راهکارهای علمی و عملی برای برون رفت از تنگناها و بحران ها و حرکت به سوی پیشرفت جامعه را برعهده دارد.
وی بیان داشت:  یکی از مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی بندرخمیر این بود که در طول هشت سال گذشته ساختمان آموزشی مستقل وجود نداشته اما با پیگیری‌های انجام شده، هم اکنون فضای آموزشی این دانشگاه تکمیل شده است.
فرماندار بندرخمیر اظهارداشت: شهرستان بندرخمیر بدلیل موقعیت ویژه صنعتی و تولیدی آمادگی پذیرش در رشته های کارشناسی ارشد است و امیدواریم این مطالبه مهم در سال آینده تحقق یابد.
خواستار گفت: بندرخمیر به واسطه وجود کارخانه های سیمان و گچ و همچنین داشتن معادن  در همجواری با این شهر ، به عنوان شهر صنعتی محسوب می‌شود و دانشگاه‌ ها باید از این فرصت برای توسعه رشته های فنی استفاده کنند.
وی با اشاره به معرفی رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی بندرخمیر  گفت: جابه جایی در مسوولیت ها وتغییر و تحولات، نشانه پویایی نظام اداری است.
وی همچنین از رییس جدید دانشگاه آزاد بندرخمیر خواست در راستای ارتقای جایگاه آموزشی شهرستان بندر خمیر تلاش کند.

\r\n

تقویت بنیه آموزشی مهمترین هدف دانشگاه آزاد اسلامی
 رییس دبیرخانه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی  هرمزگان نیز گفت: تقویت بنیه آموزشی و ارتقای کیفیت علمی و فرهنگی یکی از مهم ترین اهداف دانشگاه آزاداسلامی است که این دانشگاه همواره درجهت تعالی و شکوفایی دانشجویان حرکت کرده است. 
محسن دهقانی بیان داشت: تحقق عدالت آموزشی در راستای پیشبرد مرزهای علم و دانش از دیگر اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است.
 وی اظهارکرد: تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز، فراهم‌آوردن زمینه‌های لازم برای توسعه تحقیقات، نوآوری، تولید علم و محصول از برنامه‌هایی است که این دانشگاه در جهت رضایت‌مندی مردم دنبال می‌کند.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس همچنین به سیاست‌های سازنده این دانشگاه اشاره وگفت: تربیت نیروی انقلابی، خلاق و متخصص از دیگر ماموریت های مهم دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی، دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان را از دانشگاه‌های موفق و مورد تایید مردم دانست وگفت: ایجاد فضای مناسب آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و بهرمندی از نیروی انسانی باتجربه و متخصص و استادانی با صلاحیت و سابقه علمی بالا و همچنین رشته‌های تحصیلی در مقطع مختلف براساس نیازهای منطقه از جمله خدمات این دانشگاه محسوب می‌شود.
رییس دبیرخانه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی  هرمزگان ادامه داد: در این سال ها تلاش شده فضایی مناسب برای دانشجویان در شهرستان بندرخمیر ایجاد شود و خرسندیم که امروز شاهد برگزاری نخستین نشست علمی و فرهنگی در این فضای جدید آموزشی هستیم. 
این مسوول دانشگاهی اضافه کرد: با وجود اینکه در بیشتر شهرهای هرمزگان، شعبه دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شده، اما در برخی از شهرها هنوز فضای آموزشی مستقل احداث نشده و در بندر خمیر نیز به همت مردم و  مسوولان این کار صورت گرفته است.
دهقانی با بیان اینکه دانشگاه در تحرک و توسعه شهرستان بندرخمیر نقش زیادی خواهد داشت نیز گفت: باتوجه به ویژگی های این شهر و وضعیت استراتژیکی و قرار گرفتن در کریدور مهم جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی در رفع بسیاری از موانع هایی که در توسعه منطقه وجود دارد  تاثیرگذار خواهد بود.
وی یادآورشد: رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرخمیر  تلاش زیادی برای رشد و ارتقای این دانشگاه داشته که حاصل آن تکمیل فضای آموزشی آن شده است.
رییس دبیرخانه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی  هرمزگان از  رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی بندر خمیر خواست با تعامل و همراهی با مجموعه شهرستان برای توسعه و ارتقاء جایگاه علمی این دانشگاه تلاش کنند.
دهقانی از افزوده شدن ۲ رشته آموزشی در دانشگاه آزاد بندرخمیر خبر داد و بیان کرد: با تلاش های که در این راستا انجام شده، در آینده ی نزدیک رشته های حسابداری و حقوق به جمع رشته های این دانشگاه افزوده خواهد شد.
دانشگاه باید محلی برای تولید علم و برنامه باشد
امام جمعه بندرخمیر نیز اظهارداشت: دانشگاه باید محل تولید علم و طرح برنامه باشد و فرهنگ سازی و هم افزایی را رونق بخشد.
حجت الاسلام والمسلمین صفایی حائری افزود: امروز دانشگاه به درختی تنومند و باروری در عرصه علم و تربیت نیروهای متخصص و متعهد علمی و فرهنگی تبدیل شده است.
 صفایی حائری یادآورشد: بنابراین باید تلاش شود با مدیریت جهادی، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بر تربیت جوانان انقلابی اسلامی و پایبند به نظام و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی را به سرانجام برسانید .
 صفایی حائری گفت: 
امام جمعه خمیر از تمامی کسانی که در احداث دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان نقش داشتند، قدردانی 
 کرد و گفت: امیدوارم شاهد مکان های مجهز علمی بیشتر ی در سطح استان و شهرستان باشیم.

\r\n

محمدصالح امیری رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی بندر خمیر نیز به ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده این واحد پرداخت و گفت:  در دوران تصدی وی اقدامات خوبی در این دانشگاه انجام شد که نشان از  همدلی و همفکری همه همکاران و هیات امنای دانشگاه بوده است.
علی امیری رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی بندر خمیر نیز با اشاره به اهداف پیش رو برای رفع مشکلات و اعتلای دانشگاه گفت: همت و تلاش خود را با مدیریت جهادی و همکاری مسوولان در جهت بالابردن روحیه همدلی و همکاری به کار خواهم بست.
در پایان این نشست از خدمات «محمدصالح امیری» رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی بندر خمیر قدردانی شد و  «علی امیری» به عنوان رییس جدید این دانشگاه معرفی شد.
 در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرخمیر با ۳ رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول خدمت رسانی آموزشی به جوانان این شهرستان است.
شهرستان بندر خمیر با ۵۶هزار نفر جمعیت در ۱۷۵کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها