مدیرکل استاندارد هرمزگان مطرح کرد:

جزیره کیش پایلوت استانداردهای فرهنگی و اجتماعی زندگی شهری



به گزارش  صبح ساحل ، عیسی باقرزاده همایی مدیرکل استاندارد هرمزگان ، ضمن تقدیر از اداره استاندارد و آموزش و پرورش کیش گفت: همت بلند و قابل توجهی را در کیش شاهد هستیم، در راستای ترویج فرهنگ استاندارد، سازمان ملی به این نتیجه و درک رسیده که باید فرهنگ سازی و آموزش جزو اولویت ها باشد.

وی ابراز امیدواری کر:د عنایت به تفاهم بسیار خوبی که بین ریاست سازمان استاندارد و سازمان منطقه آزاد شده در جهت رعایت و کنترل استاندارد و استاندارد سازی از ظرفیت های مختلف جزیره کیش در جهت معرفی و پایلوت قراردادن استاندارد های زندگی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی و حتی زیست محیطی قدم برداریم.

وی افزود: فرهنگ خوب رانندگی و اخلاق مداری مردم و رعایت بهداشت و پاکیزه گی شهری توسط شهروندان خود نمونه بارز از رعایت استانداردهای اجتماعی است.

دکتر علی رضا خاکی ­فیروز رئیس­ مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران در ادامه نشست گفت نظم و انضباط اولین تعریف برای استاندارد است، و باید با رعایت نظم و انضباط اطمینان بخشی را به جامعه اهدا و تزریق بکنیم،  وی گفت استاندارد مدار دکترین انسانیت و اخلاقمداری است و روح یک تفکر متعالی است.

وی افزود: هر جایی که ما آرامش و آسایش را از دست بدهیم باید بدانیم که در جایی استاندارد و نظم و انضباط رعایت نشده است و برای تامین آرامش و ایمنی مردم باید نظم و انظباط را سرلوحه کار قراردهیم و عدول از قوانین استاندارد .

بازی با جان و مال مردم نابخشیدنی است

 وی گفت ظرفیت های کیش در تمام زمینه ها بسیار بالاست و از این پتانسیل ها باید به نحوه شایسته استفاده شود.

رئیس­ مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران گفت  از کلیه شرکتهای که در زمینه کنترل کیفت و تاسیس آزمایشگاه در جزیره کیش پیشقدم باشند به جهت تعامل و همراهی با سازمان و سرمایه گذاران در کوتاه ترین زمان ممکن تایید صلاحیت ها و مجوزها صادر خواهد شد.

سعید صومعه رئیس اداره استاندارد کیش گفت: استاندارد کیفیت سبک زندگی را فراهم میسازد اداره استاندارد کیش در سال ۱۳۹۳ با هدف ارایه خدمات به واردکننده و صادرکنندگان و تولید کنندگان تاسیس شد.

وی یکی از اهداف این اداره را بحث نظارت دانست و گفت: باید استاندارد سازی جهت تامین کیفیت و ایمنی جامعه نهادینه شود چنان که آموزش و فرهنگ سازی قوانین و مقررات استاندارد و استاندارد سازی را از آموزش و پرورش و مدارس آغاز نمودیم  و به موفقیت های قابل توجه در زمینه آموزش و فرهنگ سازی دست یافتیم.

وی افزود: یکی از اقدامات خوب در منطقه ادغام اداره استاندارد و اداره نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی بود که با ادغام این دو اداره بسیاری از موازی کاریها از بین رفت.

وی اقدام دیگر در مورد کنترل کیفیت و ایمنی آسانسورهای مراکز اقامتی بود که با همکاری مدیریت نظارت بر مراکز تفریحی و خدمات گردشگری فراهم گردید.

وی اقدام دیگر اداره استاندارد کیش را در جهت ایمن سازی و کنترل و استانداردسازی کپسول ها و مخازن گاز مایه رستورانها عنوان کرد و خبر از بازدید و کنترل و استاندارد سازی دو مرکز تامین کننده گاز مایع مصرفی کیش و دریافت ۲ مجوز استاندارد در حوزه نساجی داد.

به گفته صومعه، ایجاد آزمایشگاه کنترل کیفیت مصالح ساختمانی جزو اقدامات مهم اداره استاندارد کیش طی سال جاری بود.

وی افزود: آزمایشگاه کنترل کیفیت لازم بهداشتی و آرایشی کیش  جزو بهترین های مجهزترین آزمایشگاه های منطقه و دنیا است  که گواهی این آزمایشگاه در ۶۰ کشور دارای اعتبار است.

صومعه بیان داشت: نظارت و کنترل کیفیت و ایمنی پارک های بازی و مهدکودک ها از دیگر اقدامات اداره استاندارد کیش بود که به دقت و حساسیت دنبال شده و استاندارد سازی گردیده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها