نمایش "خورشید در شب" در بندرعباس به روی صحنه رفت



نمایش عاشورایی «خورشید در شب» در تماشاخانه آفتاب بندرعباس به روی صحنه رفت.

 به گزارش صبح ساحل هادی زارعی در این خصوص  گفت: از سوی گروه تئاتر لورا و برنا به سرپرستی حسین رزده، تئاتر خورشید در شب از روز دوشنبه، ۲۲ تا ۲۷ مهرماه در تماشاخانه آفتاب بندرعباس از ساعت ۱۹ به اجرا در آمد.

کارگردان نمایش عاشورایی خورشید در شب افزود: در این نمایش علی شهیدی‌زاده تختی، نیما نبوی، ابوالفضل رهبری، محسن دهقانی، مهرداد رضایی، هادی زارعی، حنیفه احمدی، آیلین احمدی، امیرحسین آبشناس، علی صابرجو و سجاد مرادپور با مدیریت صحنه آرزو دهقانی و فاطمه حیدری به ایفای نقش می‌پردازند.

کارگردان این نمایش عاشورایی بیان کرد: نمایش خورشید در دو بخش و با دو رویداد مجزا اتفاق می‌افتد که بخش نخست آن به قبل از واقعه کربلا، ورود پیک امام به کربلا و کشته شدن آن توسط عبدالله و بخش دوم آن با خرابه شام و سرها بر نیزه و اسرا ارتباط دارد.

وی ادامه داد: در بخش دوم به یکی از شخصیت‌هایی که در داخل کاخ یزید در حال انجام‌وظیفه است روبه‌رو می‌شویم که با روبه‌رو شدن با صحنه قرآن خواندن سر مبارک امام حسین(ع) در مجلس یزید منقلب و متحول می‌شود و پیام حضرت رقیه(س) را براساس روایت به خانواده خویش منتقل می‌کند.

زارعی بیان کرد: هدف این نمایش این است که ما بتوانیم با زبان هنر و از راه نمایش بتوانیم رسالت مقدس کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یارانشان را منتقل کنیم.

وی در پایان گفت: این نمایش با حمایت سازمان بسیج هنرمندان و استان هرمزگان و اداره‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی هرمزگان و شهرداری مرکزی بندرعباس برگزار می‌شود، قابل‌ ذکر است بلیط این تئاتر برای دانشجویان نیم‌بها است./عکاس: محمد مهدی قدیمی

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها