احمد مرادی: با متجاوزان به حریم ساحل باید برخورد شود



نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان این‌که جامعه ما تشنه عدالت است گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مردم باید برخورد با مفسدان و متجاوزان به حریم ساحل را ببینند تا به اجرای عدالت امیدوار شوند و حاکمیت قانون را لمس کنند.

به گزارش صبح ساحل، احمد مرادی اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های مردم قشم واگذاری زمین‌های ساحل بدون رعایت حریم دریا و ساحل از بین بردن چشم‌انداز ساحل و محل تفریح و تفرج مردم است که سازمان منطقه آزاد باید در مورد این انفال عمومی مراقبت لازم را داشته باشد و ما از دستگاه قضایی درخواست کرده‌ایم که این موارد را بررسی کرده و با تخلفات به صورت قاطع برخورد کنند.

وی واگذاری اراضی برای پرورش میگو در سواحل را مستلزم مطالعه و کارشناسی دقیق دانست و ابراز داشت: این‌ که هر فردی با سلیقه خود این اراضی را واگذار کند صحیح نیست اما سرمایه‌گذاری صحیح برای پرورش آبزیان امری ارزشمند است که باید با رعایت مسائل زیست‌ محیطی و آسایش همگانی در زمینه تردد و تفرج مدنظر قرار گیرد.

به گفته نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در این شرایط مردم برخی روستاهای منطقه گلایه‌مند هستند که پرورش آبزیان بر مبنای دسترسی افراد خاص به دوایر دولتی بوده و مردم محلی و فاقد ارتباطات ویژه از این کارآفرینی‌ها محروم مانده‌اند که در این زمینه جهاد کشاورزی و شیلات باید دقت مضاعفی در واگذاری اراضی و ارائه تسهیلات داشته باشند که اقتصاد جوامع محلی را با رعایت اصول توسعه پایدار رونق ببخشد.

وی در ادامه بر عدم صدور مجوز صید در 20 سال اخیر را نیز یکی از مشکلات مربوط به معیشت مردم منطقه و جزیره قشم دانست و گفت: بسیاری از صیادان منتظر مجوز صید هستند و متأسفانه شیلات استان و کشور توجه لازم را به این موضوع نداشته‌ چرا که این موارد با معیشت مردم مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: دولت برای صیادانی که تاکنون موفق به دریافت مجوز صید نشده‌اند، سوخت یارانه‌ای برای این قشر زحمتکش را مدنظر قرار دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها