توضیحات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در رابطه با « عطر رشا »



به گزارش صبح ساحل ، دکتر « غلامعلی جاودان » در گفتگویی خبری پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی در خصوص خطرناک بودن عطری به نام رشا، عنوان کرد: تا کنون مستنداتی مبنی بر رد یا تایید خبر به دست نیاورده ایم، اما به عنوان یک اصل کلی مردم باید بدانند، بر اساس ضوابط سازمان غذا و دارو برچسب گذاری بر روی تمام محصولات تولیدی داخلی اعم از غذایی و آشامیدنی آرایشی و بهداشتی ضروری بوده و مهمترین اصل آن داشتن شماره پروانه ساخت است.

 وی با اشاره به لزوم وجود شماره پروانه ساخت بر روی محصولات سلامت محور، افزود: پروانه ساخت پس از کنترل های بهداشتی مکرر توسط کارشناسان غذا و دارو و تایید تجهیزات تولیدی در صورت رعایت اصول فنی و بهداشتی و ضوابط سازمان غذا و دارو برای محصول صادر می شود ‌.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: هر محصول غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وارداتی نیز باید دارای برچسب اصالت و برچسب فارسی نویس شامل نام و نوع محصول، شماره مجوز واردات از وزارت بهداشت، نام شرکت وارد کننده، نام شرکت تولید کننده، تاریخ تولید و انقضاء و نحوه مصرف باشد.

 وی در عین حال اذعان کرد: البته صرف وجود برچسب نیز نشان دهنده اصالت و سلامت محصول نبوده و بایستی به کلیه مشخصات برچسب علی الخصوص شماره تماس 021-6185 ، سامانه پیام کوتاه 20008822 و آدرس وب سایت www.ttac.ir دقت کنید.

 جاودان گفت:  کلیه اقلام آرایشی و بهداشتی که از مبادی غیر قانونی و بدون اخذ پروانه و مجوزهای بهداشتی واردات وارد کشور شود، غیر قانونی بوده و به عنوان کالای قاچاق شناخته می شوند.

 وی خاطرنشان کرد: فرآورده های سلامت محور وارداتی فاقد برچسب زیر به عنوان کالای غیرمجاز در سطح عرضه محسوب می شوند.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها