نخستین کتابخانه جوانان ایران در قشم فعالیت خود را آغاز کرد



به گزارش صبح ساحل،به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،امین آصفی، بازرس انجمن فرهنگی ناشران آموزشی، با اعلام این خبر گفت: نخستین کتابخانه جوانان کشور توسط جایزه ملی کتاب سال جوانان ایران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم و پشتیبانی انجمن ناشران آموزشی فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
وی افزود: در این طرح که با همکاری جمعی از ناشران و پدیدآورندگان کشور انجام شده است، بیش از  8000 جلد کتاب در حوزه‌های گوناگون عمومی، تخصصی، کودک و نوجوان، کمک آموزشی و کنکور در این کتابخانه جمع‌آوری شده است.
 
آصفی با بیان اینکه کتابخانه در فضای اختصاص یافته از سوی مجتمع فرهنگی دارالقرآن روستای طبل، تجهیز و راه‌اندازی شده است، گفت: این مجتمع فرهنگی دو سال پیش به تکاپوی شیخ محمدعلی امینی از روحانیون اهل سنت کشور و شیخ العلمای قشم بدون هیچ گونه کمک مالی دولتی ساخته شده است و اکنون در دسترس اهالی منطقه قرار دارد.
 
وی یادآور شد: بخش عمده کتاب‌های این کتابخانه یعنی حدود 7000جلد از این آثار توسط انجمن فرهنگی ناشران آموزشی اهدا شده و بخش دیگر کتاب‌ها با مشارکت ناشران و نویسندگان سراسر کشور تامین شده است.
 
روستای بزرگ طبل در فاصله 62 کیلومتری شهر قشم و در مرکز و قلب جزیره پارسی واقع شده است و از دید جمعیت، پرشمارترین روستای منطقه آزاد به شمار می‌آید

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها