هدف گمرک تسهیل فضای تجارت برای بازرگانان است



به گزارش صبح ساحل به نقل از ایرنا ناظر گمرکات هرمزگان گفت: تاجر و بازرگان وهمچنین فعالان اقتصادی که تمام دغدغه‌شان برون رفت از شرایط بد اقتصادی و زنده نگه داشتن تولید و چرخش چرخ اقتصاد است، در گمرک از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

ابوالفضل اکبرپور عصر سه شنبه درمراسم معرفی وتودیع مدیر گمرک بندرلنگه افزود: وقتی که بازرگانی به فکر پویایی اقتصاد کشورش است، بدون شک در زمینه رعایت قوانین هیچ گاه دچار خطا و لغزش نخواهدشد.

وی همچنین با اشاره به افتخار محول شدن مرزبانی اقتصادی به نیروهای گمرک بیان داشت: مرزنشینان، پاسداران این کشور و بسیجیان راستین مملکت هستند؛ چرا که با زندگی در مرزها همچنان از میهن و نظام اسلامی صیانت می‌کنند.

ناظرگمرکات هرمزگان ومدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس همچنین درخصوص گمرک بندرلنگه اظهارداشت: این گمرک یکی از مهم‌ترین گمرکات کشور و با سابقه ای دیرینه است.

گمرک مهم‌ترین حامی مردم

امام جمعه بندرلنگه نیز گفت: یکی از مهم‌ترین حامیان مردم در بندرلنگه، گمرک بوده که همیشه موجب افتخار مردم این خطه است.

آیت الله محمدجواد رکنی بیان داشت: دربحث مبارزه با قاچاق کالا از نیروهای انتظامی حمایت می‌کنیم اما از پلیس می‌خواهیم درجاده‌ها با مردم سخت‌گیری نکنند چرا که کامیونی که از گمرک خارج شده، تحت نظارت گمرکات است.

گمرک هماهنگ‌ترین دستگاه دربندرلنگه

علی نکویی فرماندار بندرلنگه نیز گفت: گمرک یکی از هماهنگ‌ترین دستگاه‌های شهرستان بندرلنگه است که همواره دغدغه‌اش خدمت بی‌منت به مردم است وهرکجا مشکلی وجودداشت گمرک پیش قدم درحل آن مساله بود.

دراین نشست «ناصر نوروزی» به‌عنوان مدیرکل جدید گمرک بندرلنگه معرفی شد و از خدمات صفر شیبانی مدیرکل سابق گمرک این شهرستان قدردانی شد.

ناصر نوروزی مدیرکل گمرک قشم، گمرک جلفا و ناظر گمرکات آذربایجان شرقی را در کارنامه خود دارد.

صفر شیبانی نیز از سوی معاون مدیریت توسعه ومنابع گمرک جمهوری اسلامی ایران به سمت سرپرست معاونت مسافری گمرکات استان فارس منصوب شده است.

شهرستان بندرلنگه به‌عنوان اصلی‌ترین بندرهای فعال درغرب هرمزگان، علاوه بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی وکاپوتاژ (حمل کالا بین بندرهای داخلی) را نیز پشتیبانی می‌کند.
شهرستان بندرلنگه با پیشینه تاریخی بالا و جمعیت افزون بر ۱۵۹هزار نفر در۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
استان هرمزگان دارای ۳۲ بندرفعال می‌باشد که در بیشتر آن‌ها گمرک مستقر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها