فراخوان جشنواره تولیدی آموزشی فیلم شرق هرمزگان اعلام شد



به گزارش صبح ساحل ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: این جشنواره با هدف آموزش سینماگران و علاقه‌مندان به فیلم‌سازی و هم‌چنین رونق تولید فیلم مستند در شرق استان هرمزگان برگزار می‌شود.

رضا کمالی زرکانی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در مرحله آموزش، ۱۲ نفر که از میان متقاضیان حضور در جشنواره توسط شورای تخصصی انتخاب می‌شود.

وی تصویربرداری، تدوین، فیلم‌نامه مستند و کارگردانی مستند را از موارد آموزشی جشنواره در قالب کارگاه‌های ‌آموزشی به مدت ۱۵ روز در آذرماه در شهرستان جاسک نام برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در بخش تولید نیز گفت: این بخش شامل ساخت ۶ فیلم مستند کوتاه در شاخه‌های مستند سینماحقیقت و یا مشاهده گر با محورهای فرهنگ، تمدن، آیین‌ها و باورهای بومی منطقه شرق هرمزگان، مفاهیم قرآنی و بررسی آسیب‌های اجتماعی این منطقه است.

کمالی زرکانی ادامه داد: پس از پایان دوره آموزشی از هر هنرجو درخواست می‌شود طرح ساخت فیلم خود را به شورا ارائه دهد و شورا از میان طرح‌های رسیده ۶ عنوان برتر را برای ساخت تصویب می‌کند.

به گفته وی، تامین هزینه ساخت و امکانات تولید بر عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود و هر گروه برای تولید و تدوین فیلم‌هایش یک ماه فرصت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: پس از تولید فیلم‌ها با حضور علاقه‌مندان به هنر سینما و مقامات استان، آثار به نمایش درآمده و از بهترین‌های رشته‌های کارگردانی، تصویربرداری و تدوین قدردانی می‌شوند.  

کمالی زرکانی مهلت ارسال آثار علاقه‌مندان به جشنواره تولیدی آموزشی فیلم شرق هرمزگان را ۱۰آبان اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان مشخصات کامل هنری و فرهنگی خود را به همراه نمونه آثار تولیدی در زمینه‌های یاد شده را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های مدنظر تحویل دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها