تهدید کسب و کار در مراکز تجاری بندرعباس/ افزایش دستفروشان آفت مشاغل پایدار بازار



به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس ، مسعود محمدشاهی ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی مراکز تجاری این شهرستان اظهارداشت: مدیران شهرستان و استان باید قبل از اینکه دغدغه بیکاران و اشتغال آنان را با توسعه روز افزون دستفروشی در دستور کار خود قرار دهند بهتر است با ایجاد اتاق فکر، راهکاری برای حفظ مشاغل پایدار حوزه کسب‌کار در استان چاره‌اندیشی کنند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بیش از ۱۸ هزار واحد صنفی در بندرعباس افزود: بالغ بر 5هزار واحد صنفی در قالب ۲۵ مرکز تجاری در این شهرستان فعال بوده که اشتغال قابل توجهی را ایجاد نموده است.

نائب رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان با تاکید بر ضرورت توجه به رونق بازار بندرعباس بیان داشت: لازم است با ایجاد اتاق فکر، راهکاریی جهت حفظ مشاغل پایدار و قانونی ایجاد شده در این بازارها ارائه داد.

محمدشاهی در ادامه با اشاره به راهکارهای اساسی و اثر بخش در کوتاه مدت برای احیای بازار استان تاکید کرد: اقداماتی نظیر برگزاری جشنواره‌های خرید فصلی، ایجاد تسهیلات ویژه و روان‌سازی جابجایی کالای همراه مسافر از استان به سایر مناطق کشور با هدف جذب گردشگر از سایر نقاط کشور می‌تواند به رونق بازار کمک کند.

وی همچنین جلوگیری از توسعه روز افزون مشاغل غیرقانونی دست‌فروشی و دوره‌گردی را که به آفتی برای مشاغل پایدار کسب وکار تبدیل شده را از آسیب‌های اصلی عنوان کرد و بیان‌داشت: بایستی با سوق دادن این افراد به سمت ایجاد واحد صنفی، ساماندهی دست‌فروشان موجود در سطح شهر را با شناسنامه‌دار کردن آنان و یا راه‌اندازی روز بازارهای محلی با استفاده از ظرفیت قانونی ماده ٨٥ قانون نظام صنفی و ماده ١٦ قانون بهبود کسب وکار توسط شهرداری‌ها در دستور کار قرارداد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها