محمود حسین پور مطرح کرد؛

خدمات رسانی به 725 زائر اربعین توسط اورژانس 115 هرمزگان



محمود حسین پور رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی هرمزگان از خدمات رسانی به 725 نفر از زائرین اربعین حسینی در مرز شلمچه، توسط اورژانس 115 استان خبر  داد.

به گزارش صبح ساحل ، حسین پور ضمن اشاره به بازگشت تیم اعزامی اورژانس 115 استان گفت: برای پوشش امدادی مراسم اربعین حسینی و ارائه خدمات بهینه به زائرین، یک تیم، شامل 5 دستگاه آمبولانس پیشرفته با تجهیزات کامل پزشکی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 15 نفر از کارشناسان خبره این مرکز عازم مرز شلمچه شدند.

وی افزود: تیم اعزامی اورژانس از 17 مهر ماه تا یک آبان ماه، در نقطه صفر مرز شلمچه، مستقر خدمات درمانی لازم را به زائرین حسینی ارائه کردند.

وی ابراز کرد: 281 نفر از مددجویانی که خدمات پیش بیمارستانی دریافت کرده اند زن و 444 نفر از آن ها مرد بوده اند. اکثر افراد به صورت سرپایی در محل درمان شده و فقط 90 نفر از زائرین که نیاز به دریافت خدمات درمانی تخصصی داشتند؛ توسط آمبولانس های اعزامی به بیمارستان صحرائی، بیمارستان ولی عصر و بیمارستان طالقانی آبادان منتقل شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی هرمزگان تصریح کرد:  گروه سنی 30 تا 39 سال و در رده بعد گروه سنی 40 تا 49 سال بیشترین گروه سنی دریافت کننده خدمات از تیم اعزامی اورژانس استان به مرز شلمچه بوده اند.

حسین پور در ادامه گفت: فشار خون بالا، مسمومیت ها، مشکلات گوارشی، گرفتگی عضلانی، ضعف و بی حالی و گرما زدگی از عمده ترین مشکلات زائرین بوده که خوشبختانه اکثر آن ها به صورت سرپایی درمان شده اند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها