زمینه حضور گردشگران خارجی در کرمان فراهم است



به گزارش صبح ساحل به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان زیرساخت های لازم برای حضور و پذیرایی از گردشگران خارجی در این استان فراهم است و امیدواریم شاهد حضور گردشگران از سراسر دنیا در این منطقه باشیم.

فریدون فعالی شامگاه پنجشنبه در جمع سفرا و رایزنان اقتصادی ۱۵ کشور در محل باغ شاهزاده ماهان افزود: استان کرمان خاستگاه تمدن هفت هزارساله و دارای هفت اثر ثبت جهانی و ۷۰۰اثر ملی و هفت هزار اثر شناخته شده است که دلیلی بر منحصربفرد بودن این استان است.

وی تصریح کرد: در سفر سه روزه سفیران و رایزن های ۱۵ کشور به استان به زودی شاهد نتایج خوبی در حوزه گردشگری خواهیم بود و مهمانان بین المللی مبلغان خوبی برای این استان خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: اقامت در دل کویر بر جذابیت های این منطقه جهانی می افزاید که امیدوارم در سفر آتی به استان کرمان این تجربه را کسب کنید.

وی تاکید کرد: با توجه به پهناور بودن این استان، سفیران و رایزن های اقتصادی سفر چهار روزه ای را برای دیدن جاذبه های گردشگری استان کرمان برنامه ریزی کنند.

فعالی بیان کرد: بازدید از کارگاه های تولید زنده گلیم شیریکی پیچ و نمایشگاه صنایع دستی شهرستان سیرجان، کارخانجات صنعتی و معدنی سیرجان و رفسنجان و جاذبه های تاریخی و گردشگری استان کرمان از جمله برنامه های سفر سفیران و مهمانان خارجی به استان کرمان بود.

۲۷سفیر و رایزن اقتصادی از ۱۵کشور آسیایی و اروپایی بمنظور آشنایی با ظرفیت های گردشگری و اقتصادی استان کرمان از روز چهارشنبه وارد این استان شده اند و با حضور در شهرستان های سیرجان، رفسنجان و کرمان در جشن پسته و گلیم شرکت کردند.

همچنین نشست بررسی های پتانسیل توسعه روابط اقتصادی فرامرزی در کرمان با حضور معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، استاندار کرمان و سفرا و رایزنان اقتصادی ۱۵ کشور، جمعی از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان و فعالان اقتصادی  روز جمعه در محل هتل پارس کرمان برگزار شد.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها