محلات در خاموشی و نا امنی



به گزارش صبح ساحل ، تاریکی کوچه ها و معابر یکی از گلایه‌هایی است که همواره در محلات حاشیه ای شهر شنیده می شود و در گزارش هایی که از این مناطق تهیه می شود، این درخواست یکی از اشتراکات درخواستی تمامی این محلات است.

محلاتی که بیشتر کوچه‌ها در تاریکی بسر می‌برند و همین تاریکی باعث شده است که میزان ناامنی، سرقت، کیف قاپی و... در این مناطق افزایش یابد و اگر که کوچه‌ها و معابر در مناطق حاشیه ای و بافت‌های فرسوده که دو سوم شهر بندرعباس را تشکیل می‌دهند، روشن شوند؛ به طور حتم میزان امنیت در این مناطق افزایش می‌یابد و سارقان و معتادان کمتر فرصت جولان دادن را خواهند داشت.

متاسفانه وضعیت به گونه ای شده است و محلات به تاریکی عادت کرده اند که اگر یکی از ساکنان خودشان هم لامپی را جلوی خانه شان روشن کنند تا کوچه از تاریکی خارج شود، لامپ توسط سارقان و معتادان به سرقت برده می شود یا شکسته می شوند. نیاز است که برای برون رفت از چنین وضعیتی در محلات در گام نخست تمامی تیرهای برق روشن شوند و از طرفی با سارقان و معتادان با جدیت بیشتری برخورد شود.

برای اینکه وضعیت محلات و تاریکی آنها ملموس شود، پیشنهاد می‌کنم حداقل هفته ای یک مرتبه، استاندار، فرماندار، مدیران برق، ناجا، شهردار، شورا و... شبانه به چند محله بروند و از این کوچه ها گذر کنند تا ببینند آیا قادر خواهند بود از این کوچه ها با آرامش و آسایش بگذرند و مورد کیف قاپی، زورگیری و... قرار نگیرند( البته قبلش پاکسازی نشود)، شاید آن موقع بهتر بتوانند تصمیم بگیرند که این محلات بهتر است در تاریکی بمانند و یا اینکه چاره ای برای روشنایی شان اندیشیده شود.

دو سال قبل که استاندار هرمزگان به توزیع برق برای رفع مشکل روشنایی در کوچه ها و معابر ضرب‌الاجل تعیین کرد که متاسفانه این مشکل همچنان باقی است که مشخص نیست ضرب‌الاجل چندساله تمدید شده است و یا اینکه به این نتیجه رسیده اند که کوچه ها و معابر در این مناطق نیاز به روشنایی ندارند و در تاریکی بمانند بهتر است ؟! ساکنان چنین مناطقی از یک طرف از تجمع معتادانی گلایه‌مندند که برخی از کوچه‌ها را به پاتوق استعمال و تزریق شان تبدیل کرده اند که کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها مجبورند هر روز این صحنه ها را ببینند و برخی ناخودآگاه الگوگیری می کنند و به منجلاب اعتیاد وارد می شوند.

از طرفی دیگر اهالی گلایه دارند که سارقان و اراذل و اوباش با شمشیر، قمه، خنجر و... در برخی کوچه ها می نشینند و پرسه می زنند و جرأت نداریم که به آنها بگوییم بالای چشم‌تان ابروست که اگر کوچه ها روشن باشند و گشت های نیروی انتظامی نیز افزایش یابد، آنگاه این مخلان امنیت نمی‌توانند آزادانه امنیت را از محلات برهم زنند که روشن شدن این مناطق در ارتقای امنیت و پیشگیری از جرم بسیار اثرگذارند و بایستی متولیان مربوطه تلاش کنند تا این خواسته بحق اهالی محقق شود.

بایستی محلات از بن بست تاریکی خارج شود و بازگشایی معابر در برنامه قرار گیرد و رفع مشکلات این مناطق نیازمند عزم جهادی و بسیجی وار است و با شعار دادن و بهانه کمبود اعتبارات مشکلات حل نمی شود.

چند دهه می‌گذرد و مشکلات همچنان برجاست و نشان می دهد مهمتر از اعتبارات، عزم جزم است که تاکنون برای رفع مشکلات وجود نداشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها