مرگ 4 شهروند مینابی بر اثر آنفلوانزا شایعه است



مدیر روابط عمومی و اموربین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تا کنون هیچ گونه مرگ و میری ناشی از ابتلا به آنفولانزا در هرمزگان نداشته ایم.

به گزارش صبح ساحل، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص انتشار خبر  مرگ 4 شهروند مینابی بر اثرآنفلوانزا گفت: این خبر کذب است و این 4 نفر که در گروه  سنی پنج ،30 و  80 ساله هستند  بر اثر بیماری تنفسی و ... جان سپردند  .دکتر فاطمه نوروزیان ادامه داد:  جواب آزمایشات متعدد  مرگ این افراد  در خصوص آنفلوانزا  منفی گزارش شده است و  یکی از متوفیان ساکن بندرعباس و 3 نفر دیگرساکن  میناب  بودند.

به گفته این مقام مسوول ،هر بیماری که با علایم بیمارآنفلوانزا به بیمارستان مراجعه کند، آزمایشات لازم برای وی انجام خواهد شد، این بیماران علایم  بیماری تنفسی و تب داشته اند اما آزمایش آنفولانزای آنها مثبت نشده است.


دکتر نوروزیان بر لزوم اقدام گروه‌های پرخطر بر انجام واکسیناسیون علیه این بیماری تاکید کرد و گفت: آنفلوآنزای خفیف بیماری شبیه سرماخوردگی و البته با شدت بیشتری است. این بیماری معمولا با آبریزش بینی، تب، بدن درد، گلو درد و سرفه شروع می‌شود و بدون درمان هم بهبود می‌یابد. اما ممکن است در بعضی افراد شدت آنفلوآنزا بیشتر شود و حتی جان فرد را تهدید کند.


 وی با تاکید بر لزوم واکسیناسیون افراد پرخطر در برابر بیماری آنفلوآنزا گفت: افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، کودکان، افرادی که به صورت مزمن بیماری قلبی یا ریوی، نارسایی کلیه یا کبد دارند، افراد مبتلا به سرطان که در حال درمان هستند، افرادی که به هر دلیلی سیستم ایمنی بدنی ضعیفی دارند و دیابتی‌هایی که کنترلی بر قند خون‌شان ندارند و درمان‌شان را به درستی پیگیری نمی‌کنند، از جمله افرادی هستند که ممکن است آنفلوآنزا در آن‌ها شدت یابد و با جان‌آن‌ها بازی کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: این افراد باید در ابتدای فصل پاییز و قبل از شروع فصل آنفلوآنزا، واکسن این بیماری را تزریق کنند. توصیه ما این است که این افراد با مشورت پزشک خود این واکسن را تزریق کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها