مرگ بر اثر سهل انگاری در بندرعباس

بنزین ،شناسنامه امیر حسین را باطل کرد



به گزارش صبح ساحل،پسر بچه  هرمزگانی بر اثر خوردن بنزین ، جان سپرد ...

مهمانها در حال خوردن شام هستند که صدای جیغ امیر حسین ، همه را سراسیمه به حیاط می کشاند، پسر بچه در کنار ظرف کوچک بنزین نشسته است ،نای نفس کشیدن ندارد ، مرد جوان به سرعت پسرش را به سمت خیابان می رود و با خودروی کرایه ای ، به سمت بیمارستان شهید محمدی حرکت می کند ...

»ساعت حدود 8 شب  شنبه گذشته مهمان داشتیم و برای کباب زدن مقداری بنزین از درون باک موتورسیکلت خودم  بیرون آوردم، مقداری از بنزین درون ظرف باقی ماند ومی خواستم بعد از شام آن را درون باک موتورسیکلت بریزم اما متاسفانه پسرم امیر حسین در غفلت ما، به طرف ظرف  رفت و مقداری را خورد.»

خوردن بنزین

مجتبی آزادی پدر امیر حسین ادامه می دهد:» در لحظه ای که ما درون اتاق بودیم ، پسرم به همراه خواهر5 ساله اش و بقیه بچه های مهمانها درون حیاط مشغول بازی بودند که امیر حسین به طرف ظرف حاوی بنزین کنار دیوار رفت و مقداری را سر کشید  اما لحظه ای بعد استفراغ کرد».

حال بد کودک

این مرد 27 ساله با شنیدن جیغ کودک و دیدن بنزین سریع او را به نزدیکترین مرکز درمانی ، مجتمع پیامبر اعظم ،می  رساند و کودک بدحال  در بخش اورژانس بیمارستان بستری می شود.

«کادر بیمارستان به ما گفتند که باید امیر حسین را به بیمارستان کودکان انتقال دهیم، و قرار بر این شد که پسرم که خیلی بدحال بود سریع با آمبولانس به بیمارستان کودکان ببرند ولی  آمبولانس دیر  رسید «.

قلب کوچولو از حرکت ایستاد

نزدیک بیمارستان کودکان هستند که قلب امیرحسین از حرکت می ایستد...

»پسرم با آمبولانس بزرگسالان وغیر مجهز  به بیمارستان کودکان انتقال دادند، حدود ساعت 22و 30 دقیقه به بیمارستان کودکان رسیدیم اما   با احیاء هم پسرم زنده نشد... تمام دارایی ام دو فرزندانم است که یکی از آن هارا از دست دادم «.

 

توضیح دانشگاه علوم پزشکی

مدیر روابط عمومی و اموربین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه امیر حسین در هنگام رسیدن به بیمارستان شهید محمدی سیانوزه و در حال خفگی بوده ( به دلیل استنشاق و آسپیره کردن مواد شیمیایی )می گوید: در لحظه رسیدن کودک، متخصص طب اورژانس که 24 ساعته در آنجا حضور دارد بالای سر بیمار می رسد و درمان های اولیه را انجام می دهد اما از آنجایی که برای ادامه درمان تخصصی، این کودک باید در بخش آی سی یو کودکان بستری می شد اقدام به اعزام کودک با آمبولانس بیمارستان می نمایند .

دکتر فاطمه نوروزیان با تاکید بر این که در سیر مراحل درمان ، هیچ عمل غیر استانداردی صورت نگرفته است ادامه می دهد: شایعترین مرگ و میر کودکان زیر 5 ساله در استان، شامل حوادث ترافیكی، خفگی، مسمومیت، سقوط، سوختگی و غرق شدگی است.

وی می افزاید:مسمومیت ها با چنته ، جوهرنمک ، بنزین ، مواد اسیدی ، قلیایی ، خوردن متادن به جای آب ،خفگی در آب ... بر می گردد به بی توجهی و سهل انگاری والدین که كافی است تا نسخه مرگ كودكان معصوم پیچیده شود .

منتشر شده: 1
مسعود شنبه پور بندری
۱۳ آبان ۱۳۹۸
با سلام یعنی چه امکانات کم داریم یا آمبولانس دیر اومده جان خیلی از کودکان عزیز رو از دست داریم میدیم این چه انجام وظیفه ای هست کودک رو باید سریع به دستگاه وصل میکردن واقعا بحق علی اصغر خدا نگذره ازتون
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها