شهدای روحانی فرهنگ شهادت را در هرمزگان نهادینه کردند



به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی شامگاه دوشنبه در مراسم یادواره شهدای روحانی اظهار داشت: امروز یکی از تکالیف الهی برعهده من و شما به ویژه نسل جدید این است که یاد و خاطره شهیدان را در جامعه زنده نگه داریم.

وی افزود: شهید و شهیدان خود یک مکتب است یک مکتبی که امروز به برکت انقلاب اسلامی در دنیا معنا پیدا کرد هر ملتی و کشوری که با این مکتب آشنا شد آن جامعه عزت و سربلندی دید.

امام جمعه بندرعباس گفت: فرهنگ شهادت امروز مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است، دیگر کشورهای اسلامی با الهام از فرهنگ شهادت در مقابل دشمنان مقاومت می‌کنند.

 وی اضافه کرد: خدا باب جهاد را به روی ملت‌های اسلامی و ملت عزیز ایران گشود باب جهاد مجاهدین بابی است که مخصوص مقربان خداست باب مجاهدین به روی اولیای خاص خدا گشوده خواهد شد.

حجت الاسلام عبادی بیان داشت: انسان‌هایی که خود را به ولی خدا نزدیک نکردند و جزء اولیای خدا نشدند باب جهاد به روی آنها باز نخواهد شد باب شهادت همچون قله اسلام است برای دستیابی به این قله اسلام باید از باب مجاهدین عبور کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه شهدا از باب مجاهدین عبور کردند و جزء اولیای خاص الهی شدند، بیان کرد: شهدا توانستند به درجه ای برسند که بالاتر از آن هیچ فضیلتی وجود ندارد.

وی گفت: استان هرمزگان در مقایسه با سایر استان‌های کشور، در مقیاس جمعیتی، طلاب و روحانیت امروز پیشگام کشوری است.

عبادی ابراز داشت: استان هرمزگان مفتخر است که حوزه علمیه با خون شهیدان جوان و نوجوان در گام اول، فرهنگ شهادت را در استان نهادینه کردند.

امام جمعه بندرعباس افزود: امروز این افتخار را داریم که در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که به برکت نظام جمهوری اسلامی در این جریان عظیم و ناب انقلابی ما ولایت فقیه را خدای متعال به ما مرحمت فرمود و نسل امروز تکلیف خودش را به خوبی می‌داند.

وی بیان داشت: می‌بایست تمدن بزرگ اسلامی را احیا کنیم اما این هدف نهایی نیست هدف نهایی انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم است که رسالتش بر دوش جوانان و نیروهای مومن و انقلابی سنگینی می‌کند.

عبادی خاطرنشان کرد: رساندن بار امانت شهیدان انقلاب اسلامی و زحمات طاقت‌فرسای همه عالمان بزرگ الهی در گذشته و امام عزیزمان به امام زمان مقصد نهایی است که از طریق انقلاب اسلامی می‌گذرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها