حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده:

با نهادینه شدن زکات نیازی به بودجه دولتی نخواهیم داشت



نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: بخش زیادی از معضلات جامعه را می توان با برداخت زکات رفع کرد، اگر واجبات الهی مانند؛ زکات و خمس در جامعه نهادینه شود، نیازی به بودجه دولت نخواهیم داشت.

به گزارش  صبح ساحل به نقل از خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در جلسه شورای زکات با اشاره به اهمیت زکات در جامعه اسلامی، اظهار داشت: بخش زیادی از معضلات جامعه را می توان با برداخت زکات رفع کرد، اگر واجبات الهی مانند؛ زکات و خمس در جامعه نهادینه شود، نیازی به بودجه دولت نخواهیم داشت.

 نماینده ولی فقیه در هرمزگان، ضمن با بیان اینکه اقتصاد  کشور  بر مدارصادرات نفت می چرخد، تصریح کرد: یکی از علت های عقب ماندگی کشور این است که ما به نفت اتکا کردیم و امروز هم که به دلیل تحریم صادرات نفت به مشکل مواجه شده است به فکر چه کنیم  و چه نکنیم، افتاده ایم. 

وی در این خصوص اضافه کرد: اگر دولت های ما از همان اوایل انقلاب به فکر تولید و صادرات کالاهای غیر نفتی بودند و به نفت اتکا نداشتند، امروز با چنین مشکلاتی  روبرو نمی شدیم.

عبادی با اشاره به غلفت جامعه در برداخت زکات به عنوان واجب الهی، بیان داشت: جامعه ی ما با این همه آیه و احادیث هنوز در بحث زکات عقب است، زکات به معنی رشد و نمو است و کسی که به زکات اهمیت بدهد خیر و برکت را به دست می‌آورد.

حجت الاسلام عبادی زاده با تاکید به فرهنگ سازی در زکات در جامعه، افزود: در صدر اسلام بودجه جامعه اسلامی از طریق زکات تامین می شده، در حکومت نبوی، علوی و دیگر حکومت های اسلامی زکات جایگاه والایی داشته است. مجموعه ی بیت المال در صدر اسلام از طریق همین زکات ها بود، امروز سهم زکات در جامعه ی ما چقدر است؟

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: برای نهادینه کردن زکات در جامعه یک عزم و اراده‌ی جدی نیاز است، مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ بنده استغفار می کنم به دلیل غفلت در بحث زکات، ایشان که رهبر یک جامعه‌ی اسلامی هست استغفار می کند.

وی با اشاره بر اینکه برای پرداخت زکات باید مشوق های در نظر گرفت، اذعان داشت: به عنوان مثال اگر روستا یا شهری در بحث زکات پیشرو بوده، باید این روستا و شهر را به عنوان الگو به جامعه معرفی کنیم.

وی تاکید به ضرورت گفتمان سازی زکات در جامعه، تصریح کرد: برای گفتمان سازی می توانیم از ظرفیت   جامعه دانشگاهی، نخبگان و  آموزش و پرورش استان در این زمینه استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خواستار حمایت و همراهی رسانه ها، مسئولین، نخبگان و ...، برای خارج کردن استان از حالت غفلت شد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها