مردم مناطق زلزله زده از بافت های فرسوده روستایی دوری کنند



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: توصیه مدیریت بحران استان به مردم مناطق زلزله زده، رعایت اصول ایمنی، اسکان در کمپ های اضطراری و دوری از بافت های فرسوده روستایی است.

به گزارش صبح ساحل خبرگزاری موج ، علیرضا صفا ایسینی مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ضمن توصیه به مردم مناطق زلزله زده در خصوص رعایت اصول ایمنی، اذعان کرد: بنا به گزارش مرکز لرزه نگاری کشور موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی ۴/۲ در مقیاس ریشتر شمال شرق لمیزان از توابعه شهرستان بندرلنگه را لرزاند که در روستاهای بستک و خمیر نیز این زمین لرزه احساس شد و این مناطق را تحت تاثیر قرار داد.

وی اضافه کرد: این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۵/۱۲ و عرض جغرافیایی ۲۷/۱۵ و عمق ۸ کیلومتری به وقوع پیوست. 

*خسارت جانی نداشتیم

صفاایسینی خاطر نشان کرد: خوشبختانه این زمین لرزه خسارات جانی در پی نداشته و خسارت های دیگر نیز در دست بررسی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: گروه های ارزیاب همچنان در منطقه حضور دارند و در حال پالایش وضعیت موجود هستند که اگر خانواده ای از قلم افتاده و نیاز به اسکان دارند این امر سریعٱ انجام گیرد. 

 

*برپایی کمپ های اسکان اضطراری

صفاایسینی با اشاره به برپایی کمپ به منظور اسکان اضطراری ساکنان مناطق زلزله زده، افزود: تعداد 260 تخته چادر به منطقه اعزام و کمپ هایی به همین منظور برپا شده است.

وی با بیان اینکه تمامی  دستگاه های متولی در آماده باش کامل هستند،  بیان کرد: تاکنون تعداد چادر های ارسالی به منطقه تحت تاثیر زمین لرزه افزایش یافته و در صورت نیاز جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد که چادرهای بیشتری را مناطق مورد نظر ارسال کند. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها