مدیر گلزار شهدای بندرعباس خبرداد:

28 آبان ، برگزاری یادواره ۲۷۷ شهید شهر بندرعباس



مدیر گلزار شهدای بندرعباس گفت: همیشه شهادت اوج ایثارگری است که شهدا مستقیم با خدا معامله می‌کنند.


به گزارش صبح ساحل، روح الله احترامی در جمع خبرنگاران افزود: در گلزار شهدای بندرعباس ۲۷۷ شهید که ۵ شهیده زن، ۵ شهید دو برادری، ۲۲ شهید مفقودالاثر و ۴ شهید انقلاب اسلامی از روزهای حماسه انقلاب آرمیده اند و ۸ شهید نیز در خارج از گلزار مدفون هستند.  وی اضافه کرد: هر بنایی پس از گذشت چندین سال از احداث نیاز به مرمت و بهسازی دارد ما نیز در گلزار شهدا از این موضوع غافل نبودیم وطراحی و  کارهای فنی و مهندسی صحن بیرونی گلزار انجام شده است که مورد تایید شهرداری نیز رسیده است و عملیات محوطه بیرون از اواخر سال جاری آغاز می‌شود.


احترامی با اشاره به اینکه واژه شهید در مدارس به خوبی تفهیم نشده است ، گفت: بایستی بر روی این مسئله کار کنیم و پیشنهادی به اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان دادیم که پس از انعقاد تفاهم نامه، برنامه ای تحت عنوان احلی من العسل برای نوجوانان ۱۳ ساله کلاس هشتمی برگزار می‌شود.


وی افزود: برگزاری این برنامه گام کوچکی برای انتقال مفاهیم شهادت و ایثار برای نسل دهه هشتاد و نود است که با همکاری آموزش و پرورش هر دوشنبه برگزار خواهد شد.  مدیر گلزار شهدای بندرعباس گفت: برای ارتباط بهتر نسل جوان با شهدا ضمن راه اندازی سایت گلزار و قرار دادن اطلاعات شهدای مدفون در گلزار، بر روی تمام قبور مطهر شهدا QR خوان نصب شده است تا این نسل حساس بتوانند اطلاعات جامعی از شهدا به دست آورند و در آینده نیز اپلیکیشن و زیارت مجازی قبور شهدا را راه اندازی خواهیم کرد.


وی اضافه کرد: گلزار شهدا با گنجایش حدود هفت هزار نفر، فضای خوبی برای اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی دارد و برنامه های متنوعی همچون دعای عرفه، دعای کمیل، برنامه تحویل سال و همایش شیرخوارگان حسینی در این محل برگزار می شود که با استقبال خوب مردم همراه است.


احترامی با ابراز گلایه به بی مهری های صدا و سیمای مرکز خلیج فارس نسبت به برنامه های انجام گرفته در گلزار شهدا اظهار داشت: صداوسیمای مرکز خلیج فارس تنها به پخش گوشه ای از مراسمات در قالب یک گزارش کوتاه بسنده کرده که مورد رضایت نیست و امیدواریم با پوشش زنده برنامه های آینده توجه بیشتری به گلزار شهدا داشته باشند. مدیر گلزار شهدای بندرعباس گفت: ۲۸ آبان ماه ، یادواره شهدای مدفون در این گلزار که پیش زمینه برگزاری کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان است را خواهیم داشت . احترامی با اشاره به  برنامه مهم گفت :  همایش خادمیاران گلزار با حضور ۲۰۰ نفر برگزارشد .


به گفته وی  جذب خادمیاران به تقلید از ٱستان قدس رضوی صورت گرفته و طی آن ۲۰۰ نفر برای این منظور ثبت نام کرده اند. وی برگزاری طرح هایی همچون رفاقت با شهدا ویژه کودکان و نوجوانان و اجرای برنامه های شاد ماهانه برای کودکان را مهم ترین برنامه‌های گلزار شهدا عنوان کرد و افزود: امیدواریم با برگزاری این برنامه ها از بیگانگی نسل های جدید با شهدا جلوگیری کنیم.به گفته وی گلزار شهدا در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع در سال ۷۷ احداث شده است و نگهداری آن بر عهده شهرداری است. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها