مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد:

ابتکار بندر شهید رجایی برای ایجاد کمپین فم تریپ «دریا را ۳۶۰ببین»



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: کمپین «دریا را۳۶۰ درجه ببین» با هشتگ «SeeSea۳۶۰#» و ابتکار اجرای فم تریپ(تور رایگان آشناسازی) در بندر شهید رجایی راه اندازی شد.

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری مهر، اله مراد عفیفی پور که در جمع اعضای تیم شرکت کننده در نخستین فم تریپ دانشجویی بازدید از جاذبه های صنعت دریانوردی به میزبانی بندر شهید رجایی سخن می گفت، با اشاره به ۲۰۰میلیارد تومان طرح دریایی و بندری قابل افتتاح و کلنگ زنی در این استان گفت: در دور جدید تحریم های آمریکا علیه صنعت دریانوردی کشور، با عنایت خداوند و تدبیر و مسئولیت پذیری هیچ طرح سرمایه گذاری و توسعه ای در بندر شهید رجایی متوقف نشده است.

وی با اشاره به  نهضت توسعه زیرساخت های گردشگری دریایی در این استان طی سه سال اخیر، از ایفای اثرگذار مسئولیت های اجتماعی توسط سازمان بنادر و دریانوردی سخن به میان آورد و افزود: علاوه بر ساخت ۷۰ اسکله شناور که بخش عمده آنها در حوزه  گردشگری بوده  طی یک دهه اخیر، در حال حاضر نیز  شش فروند جدید در حال ساخت است که تا پایان سال در نقاط مختلف استان نصب و به بهره برداری می رسد.

عفیفی پور با تشریح ظرفیت های ویژه گردشگری دریایی در سواحل خلیج فارس، دریای عمان و جزایر ایرانی، برگزاری تورهای رایگان آشناسازی(فم تریپ) را یکی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات رسانه ای دانست و اظهار داشت: ستاد ویژه ای در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ایجاد شده تا با انجام ابتکاراتی همچون راه اندازی کمپین «دریا را ۳۶۰ درجه ببین» از طریق ایجاد هشتگ (SeeSea۳۶۰#) و اجرای مستمر تورهای فم تریپ طبق یک برنامه زمانبندی شده در نیمه دوم امسال، تمرکز و توجه افکار عمومی مردم را با دریا و بندر و ساحل گره بزند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تاکید بر اینکه اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده ها باید جاذبه های صنعت دریانوردی کشور از جمله توانمندی های بنادر بازرگانی و عملیات های دریایی را از نزدیک ببینند، گفت: دستاورد این فم تریپ ها معرفی جاذبه های بندری، گردشگری دریایی و صنعت دریانوردی به مردم در استان ساحلی کشور به شکلی اثرگذار، تولید محتوای چندرسانه ای و نشر آن در شبکه های اجتماعی و ایده هایی از این قبیل خواهد بود.

عفیفی پور با بیان این مطلب که به دنبال ایجاد یک جنبش اجتماعی فراگیر به منظور بهره مندی مخاطبان مردمی به ویژه خانواده ها از لذت دیدن جاذبه های پایتخت دریایی ایران هستیم، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های دریایی در حوزه گردشگری یکی از مؤثرترین راه‌های توسعه پایدار در کشورهای پیشرفته است که متاسفانه این ظرفیت در استان هرمزگان ناشناخته باقی مانده و کمتر به این موضوع توجه شده است.

وی ادامه داد: ما تلاش کرده‌ایم ظرفیت‌های گردشگری دریایی استان هرمزگان را معرفی کرده و این فرصت را فراهم کنیم تا افرادی که در این زمینه صاحب ایده هستند و می‌خواهند بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری کنند وارد این حوزه شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه کرد: بیش از ۸۰ درصد گردشگری و سفرهای دریایی کشور در استان هرمزگان اتفاق می‌افتد و این ظرفیتی که در اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ایجاد شده بسیار چشم گیر است.

عفیفی پور بیان کرد: بندر شهید حقانی بندرعباس به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور جایگاه ویژه‌ای را در حوزه گردشگری و سفرهای دریایی به خود اختصاص داده و موجب به فعلیت در آمدن ظرفیت‌های بالقوه نقاط گردشگری دیگری همچون جزایر هرمز، لارک و هنگام شده است.

وی ادامه داد: دیدگاه جوانان امروز مبتنی نگاهی فنی و علمی با رویکرد استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا برای بهره‌برداری بیشتر از این ظرفیت‌های دریایی و بندری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به توسعه بندر شهید رجایی به عنوان پیشانی اقتصاد مقاومتی کشور، اظهار کرد: بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور یک نقطه جغرافیایی کاملاً استراتژیک است که اثربخشی خود را در حوزه اقتصاد دریامحور کاملا انجام داده و با ورود سرمایه‌گذاران متعدد، اهم فعالیت‌ها را در بخش غیر دولتی انجام می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله تعهدات این سازمان نسبت به جامعه دانشگاهی و دانشجویی برشمرد و افزود: در بخش های زیادی از حوزه کاری بنادر، ابزارهای تجهیزات و فناوری های استفاده شده در فرآیندهای تخلیه و بارگیری توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تولید شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها