آتش‌افروزی ابزار استکبار برای ایجاد اختلاف بین مذاهب است



امام جمعه اهل سنت کیش گفت: دشمن راه تضعیف ما را در ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی میان مذاهب یافته است و از هر ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کند.

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس ، شیخ یعقوب شمس بعداز ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ولادت با سعادت رسول اکرم به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت با تبریک این روز به جامعه جهانی مسلمانان، تفرقه افکنی و حکومت را از سیاست‌های استکباری دشمنان برشمرد و اظهار داشت: باید بدانیم که دشمن را تضعیف ما را در تفرقه افکنی و برافراشتن پرچم حکومت در لوای این تفرقه یافته و از آن دست بر نمی‌دارد.

دشمن برای پیشبرد اهداف خود به تفرقه‌افکنی متوسل می‌شود

وی با اشاره به تاکید دشمن بر ایجاد اختلاف در میان مذاهب افزود: آن‌ها برای پیشبرد اهداف خود به هر اهرم و ابزاری متوسل می‌شوند و در این میان وظیفه ما مردم، علما و مسؤولان است که هوشیار بوده و مراقب باشیم خدای ناکرده در دام آنان گرفتار نشویم.

امام جمعه اهل سنت کیش با تاکید بر اهمیت حفظ همدلی و وحدت میان مسلمانان و مسؤولیت سنگینی که علما و مسؤولان در این زمینه دارند، افزود: سعی کنیم با چنگ زدن به ریسمان الهی، حیله‌های دشمنان را به خودشان بازگردانده و به لطف خداوند همچون همیشه فاتح میدان نبرد با استکبار و دشمنان اسلام باشیم.

وی با اشاره به وحدت و همدلی میان مردم، علما و مسؤولان جزیره کیش افزود: ما در این جزیره کوچک اما زیبا در راستای همدلی و وحدت حرف برای گفتن داریم و شاهد و نماد آن جشنی است که امروز به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) با شرکت امام جمعه اهل تشیع، مسؤولان و مردم جزیره کیش در کنار اهل سنت در مسجد نور اهل تسنن کیش برگزار شده است.

امام جمعه اهل سنت کیش همچنین وقوع زلزله در آذربایجان شرقی و جان باختن یکی از خانواده‌های شهرستان پارسیان از توابع هرمزگان در تصادف و آتش سوزی خودرو را که منجر به کشته شدن تمامی اعضاء خانواده شده را تسلیت گفت.

تغییر رفتار و نگرش هدیه پیامبر اسلام(ص) به دوران جاهلیت بود

حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه کیش نیز در این مراسم با تبریک هفته وحدت و مسعود پیامبر مهربانی حضرت محمد(ص) وحدت و همدلی را از ویژگی‌های جدانشدنی مردم جزیره کیش عنوان کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های بزرگ و مهم جزیره کیش در کنار امتیازات گردشگری و اقتصادی، اتحاد، همدلی و وحدت است.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) در بین تمامی هنرمندان جهان از هنرهای ویژه ای چون تغییر نگرش و دیدگاه و تغییر در رفتار و سلوک انسان‌ها برخوردار بود، افزود: تغییر در نگاه و تفکر مردم از سخت‌ترین کارهاست و باید انسانی الهی باشد تا بتواند نگاه مردم را از تفکر خرافی و جاهلیت به سوی تفکر دینی تغییر بدهد و پیامبر(ص) توانست به این مهم دست یابد.

امام جمعه کیش ادامه داد: در دوران جاهلیت قبل از اسلام نگاه مردم کاملا شرک آمیز و خرافاتی و مادی گرایی بود اما پس از رسالت پیامبر اسلام(ص) این نگاه و جهان بینی مادی مردم تبدیل به یک جهان بینی الهی شد و این کار هر کس نیست و باید کسی این کار را انجام دهد که یک ارتباط الهی داشته باشد.

وی هنر دوم پیامبر را تغییر رفتار، منش و سلوک مردم در دوران جاهلیت خواند و افزود: در زمانی که همه چیز مردم به مادیات ختم می شود برای گودالی آب با یکدیگر درگیر می‌شدند پیامبر رفتاری را در میان مردم گسترش داد که در جنگ برای سیراب کردن همرزم خود تشنگی را تحمل می‌کردند تا به شهادت می‌رسیدند و ایجاد این روحیه از خودگذشتگی و ایثار تنها هنر پیامبر اسلام (ص) در میان مردم زمان جاهلیت بود.

امام جمعه کیش تاکید کرد: امروز دشمنان نمی‌خواهند تفکر این پیامبر رحمت (ص) در جهان حاکم شود و جامعه اسلامی در حول و محور این تفکرات به وحدت برسد در نتیجه باید دست به دست هم داده و پیرو واقعی نبی گرامی اسلام(ص) باشیم و حول محور وحدت جامعه اسلامی را پیش ببریم.

سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با تبریک هفته وحدت و گرامیداشت میلاد پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید به گردآمدن مجموعی از صفات بی بدیل پیامبران الهی در وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام (ص) اشاره کرد.

وی افزود: تعلیم و تربیت، رشد و ارتقاء جامعه اسلامی، گسترش عطوفت و مهربانی در میان مردم، پرهیز از خشونت به ویژه خشونت کلامی، قساوت قلب و سختی دل از رسالت‌های این پیامبر رحمت و مودت در جامعه انسانی بود که به زیبایی از عهده آن برآمدند و اسلام را مظهر وحدت، دوستی، اخلاص، ایثار و ازخودگذشتگی، مهربانی و تعلیم و تربیت معرفی کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها