زلزله ۴ دهم ریشتری هشتبندی میناب هرمزگان خسارتی نداشت



به گزارش صبح ساحل ، علیرضا صفا ایسنی روز دوشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: براساس گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران این زلزله درساعت ۳ و ۴۲ دقیقه و ۳۱ ثانیه بامداد حوالی هشت‌بندی در استان هرمزگان رخ داده است.

وی ادامه داد: طبق این گزارش زلزله در عمق ۲۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و کانون این زلزله در موقعیت ۲۷.۰۲ عرض شمالی و ۵۷.۸۸ طول شرقی ثبت شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به زلزله خیز بودن مناطق مختلف استان هرمزگان، نیروهای امدادی اعم از هلال احمر وعلوم پزشکی همواره به صورت آماده باش برای خدمات رسانی هستند و درجریان این زلزله هم هنوز خسارتی گزارش نشده است.

زلزله ها هرچند در ابتدا خسارت نشان نمی دهند ولی بتدریج دیوارهای حیاط و خانه ها را ترک برمی دارد و بنیان آنها سست می کند، زمینه را برای فرو ریختن فراهم می کند لذا دراین زمینه بایستی ترتیبی اندیشده شود که مردم نگران نباشد. 

شهرستان بستک که امسال شاهد زلزله بوده هنوز برخی از مردم که دیوار خانه مسکونی شان دچار ترک خوردگی شده به همین خاطر شب ها در بیرون از منزل و در چادر بسر می برند.

میناب در ۹۰کیلومتری شرق هرمزگان و بخش هشتبندی این شهرستان یکی از قطب های مهم کشاورزی بویژه صیفی استان است.

 نگاهی به زلزله های ماه جاری در هرمزگان

 ۱۵ آبان ماه جاری نزی زلزله ای به بزرگی ۵ و۴ دهم امواج درونی زمین ( ریشتر) روستاهای رودبار کنچی بستک و دشت جیحون خمیر هرمزگان را لرزاندکه براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشور این زلزله در ساعت ۱۱ و۶ دقیقه امروز درعمق ۱۶ کیلومتری زمین  و ۲۷ و ۲۳ شمالی و ۵۵ و۱۱ شرقی ۴۰ کیلومتری رویدر، هرمزگان ۵۶ کیلومتری بندر خمیر، هرمزگان ۶۳ کیلومتری کوخرد، هرمزگان در رخ داد.

دراین روز دو زمین لرزه در این مناطق رخ داد و زلزله قبلی با قدرت ۳ ریشتر و درعمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته بود.

در ۱۳ آبان ماه جاری زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۴.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۳ و ۴۸ دقیقه و ۳۹ ثانیه بامداد دوشنبه حوالی جزیره بوموسی در خلیج فارس را لرزاند.

همچنین دو زمین لرزه‌ به بزرگی چهار و چهار و یک دهم ریشتر هشتم آبان ماه جاری منطقه رویدر در غرب استان هرمزگان را لرزاند که طبق اعلام مدیریت بحران استانداری، خسارتی از این زمین لرزه‌ها گزارش نشده است.

دوم آبان ماه جاری نیز زلزله ای به بزرگی ۴و ۱ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۶ و۴۵ دقیقه و ۱ ثانیه رویدر در استان هرمزگان را لرزاند که از پس لرزه‌های زمین لرزه ۵ و ۶ دهم ریشتری کوخرد شهرستان بستک بود.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ دهم ریشتر ساعت ۱۴ و ۲۸ دقیقه و ۵۰ ثانیه ۲۹ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۴۷ کیلومتری کوخرد، ۵۰ کیلومتری کنگ و ۵۵ کیلومتری بندرلنگه ثبت شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها