شیعه واهل سنت هرمزگان از حقوقی برابر برخوردار هستند



به گزارش صبح ساحل ، استاندار هرمزگان گفت: ایران اسلامی الگوی وحدت مسلمانان محسوب می شود و این اتحاد و برادری به برکت تلاش اقشار مختلف مردم از جمله علما و نخبگان به دست آمده است.
 فریدون همتی شامگاه یکشنبه به مناسبت آغاز هفته وحدت در نشست با امامان جمعه اهل سنت هرمزگان افزود:  استان هرمزگان نیز نمونه بارز وحدت بین مسلمانان شیعه واهل سنت در کشورمان است و این برادری ویکپارچگی میان مسلمانان در این استان همواره محکم و استوار است.
وی بیان داشت: مسلمانان شیعه واهل سنت دارای اشتراکات بسیاری از جمله اعتقاد به خداوند، قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند و اتحاد مسلمانان بر این پایه های محکم و استوار شکل گرفته است.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان است که در ایران اسلامی به کوری چشم دشمنان شاهد وحدت، برادری، انسجام و یکپارچگی میان همه مردم مسلمان هستیم و این امر مرهون تلاش اقشار مختلف به ویژه علمای شیعه و اهل سنت است.
همتی یادآورشد: باید قدردان تلاش همه علما و امامان  جمعه شیعه واهل سنت در راستای مراقبت از این وحدت و برادری وجلوگیری از فعالیت عناصر تکفیری باشیم.
وی گفت: هفته وحدت هفته بزرگ و مبارکی است که با ابتکار حضرت امام خمینی(ره) نامگذاری شد و فرصت جدیدی را جهت وحدت و انسجام هرچه بیشتر در دنیای اسلام ایجادکرد.
سید عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز در این نشست از توجه استاندار هرمزگان به نیروهای شایسته اهل سنت استان و انتصاب آنها در منصب مدیریتی بویژه به عنوان فرماندار در سه شهرستان استان قدردانی کرد.

میلاد پیامبراکرم(ص) از ۱۲ربیع الاول به روایت اهل سنت تا ۱۷ربیع الاول به روایت شیعه به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها