یک واحد غیرمجاز زالو درمانی در لارستان تعطیل شد



به گزارش صبح ساحل و به نقل از مهر، به همت اداره نظارت بر درمان دانشکده و با همکاری اداره حقوقی و بهداشت محیط آن و همراهی دادستانی و کلانتری شهرستان، یک مرکز تزریقات و پانسمان غیربهداشتی و متخلف و یک واحد غیرمجاز طب سنتی و زالودرمانی پلمپ شد.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان در این باره به خبرنگاران  اظهارداشت: با هماهنگی های انجام شده با دادستانی و کسب اجازه ورود، به همراه مامور نیروی انتظامی یک مرکز غیر مجاز زالو درمانی که در یکی از تکایا واقع در محله پیرغیب برپا شده بود پلمپ شد.

دکتر مبشری افزود: این عمل در یک مکان غیر بهداشتی و با لوازمی نامناسب انجام می شد که فرد خاطی که اصلا صلاحیت انجام طبابت سنتی را نداشت با همکاری بهداشت محیط و اداره حقوقی دانشکده تحویل قانون داده شد.

مدیر اداره نظارت بر درمان با گلایه از برخی مراکز آموزشی که بدون مجوز لازم و رعایت قوانین به آموزش این طب مشغولند بیان کرد: تنها افرادی می توانند بعنوان دستیار طب سنتی فعالیت داشته باشند که مدرک تحصیلی در یکی از شاخه های پیراپزشکی (پرستاری، مامایی و…) را داشته باشند که پس از گذراندن دوره آموزشی طب سنتی می توانند زیر نظر پزشک عمومی دوره دیده فعالیت کنند.

مدیر نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: هر فردی که بخواهد خارج از این موارد یادشده به انجام امور طب سنتی بپردازد قطعا خلاف قانون عمل کرده و با فرد خاطی برخورد لازم صورت می گیرد.

دکتر مبشری همچنین از تعطیلی یک واحد تزریقات و پانسمان به علت عدم رعایت موارد بهداشتی و تخلفات خبر داد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها