مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر:

بیش از ۱ میلیون و۳۰۰ هزار تن کالادر بندر شهید باهنرجابجا شد



مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تخلیه و بارگیری بیش از ۱ میلیون و۳۰۰ هزار تن کالا و همچنین افزایش ۸۰ درصدی صادرات مواد نفتی طی هفت ماه سال جاری در این بندر خبر داد.

به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری مهر، حمید رضا محمدحسینی با بیان اینکه بندر شهید باهنر از پایانه های دریایی مناسب در راهگذار ترانزیتی جنوب کشور برای کشورهای آسیای میانه، افغانستان، ترکمستان، آذربایجان، روسیه وعراق بشمار می آید گفت: دسترسی به آبهای آزاد، اتصال به کریدور شمال-جنوب از طریق شبکه بین المللی جاده ای وآبخورمناسب برای پهلو گیری انواع شناورها، بندرشهید باهنر را به یکی از مهمترین کانونهای تجاری و راهبردی در منطقه تبدیل کرده است.

محمد حسینی به انجام لایروبی درحوضچه ها و تعمیرات اساسی زیر ساخت های بندری ودریایی در بندر شهید باهنر اشاره کرد و اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا ابتدای آبان ماه بیش از۱میلیون و۳۰۰ هزار تن کالا تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر انجام شده که رشد ۱۴ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به رشد۸۰ درصدی صادرات مواد نفتی افزود: در ۷ ماهه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، صادرات مواد نفتی از رقم ۵۸ هزار تن گذشت و با توجه به روند رو به رشد صادرات این نوع از کالا انتظار می رود تا پایان امسال افزایش رشد ۱۰۰درصدی را شاهد باشیم.

محمد حسینی به تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی نیز اشاره کرد و بیان داشت: آمارها در بخش تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی طی ۷ ماه امسال  افزایش ۴۳ درصدی و رقم ۴۳ هزار (TEU) را نشان می دهد همچنین در زمینه واردات کالاهای اساسی که عموما برنج وحبوبات می باشد رقمی بالغ بر  ۴۳ میلیون تن با رشد ۱۱ درصدی را شاهد هستیم.

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر به کاپوتاژ نفتی وغیر نفتی به مقصد جزایر داخلی خلیج فارس نیز اشاره کرد و گفت : در این بخش نیز با رشد ۵۳ درصدی، جابجایی کالا از مرز۳۹۰ هزار تن طی ۷ ماهه سال جاری گذشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها