سرپرست اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان خبرداد:

رفع 13نقطه‌ حادثه خیز در استان هرمزگان



سرپرست  اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان هرمزگان  گفت: 34 کیلومتر آزادراه، 716 کیلومتر بزرگراه، 675 کیلومتر راه اصلی، هزار و 726 کیلومتر راه فرعی، 10 هزار و 785 کیلومتر راه روستایی در هرمزگان وجود دارد.یوسف عابدینی درنشست خبری افزود: 133 کیلومتر روکش آسفالت، 27 کیلومتر شانه سازی، 11 هزار و 500 عدد نصب تابلو علائم، 11 هزار و 530 کیلومتر احداث گاردریل، 52 کیلومتر روشنایی از جمله اقدامات است.


سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با اشاره به شناسایی ۲۲نقطه‌ی حادثه خیز در استان، عنوان کرد: ۱۳مورد از این نقاط رفع شده است.


وی از اجرای زیرگذر سرخون در محور بندرعباس سیرجان به ارزش چهار میلیارد ریال به عنوان یکی از پروژه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای یاد کرد و افزود: منظرآرایی محورهای منتهی به بندرعباس به طول ۱۲و نیم کیلومتر با اعتبار ۵۰میلیاردریال از پروژه‌های در حال پیگیری است.


عابدینی از اجرای طرح ملی در راستای ایجاد راه‌های روستایی یاد کرد و گفت: در قالب این طرح دو هزار کیلومتر راه روستایی در کشور ایجاد می شود که سهم استان هرمزگان، احداث ۱۴۷کیلومتر راه روستایی است .


وی تصریح کرد: اعتباراین پروژه از محل بودجه و امکانات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تامین خواهد شد.


این مقام مسئول با اشاره به ۱۱۰ کیلومتر طول راه روستایی سردشت- محمودآباد و زیرکوه گافر، گفت: ۲۲ کیلومتر این مسیر  انجام شده است و عملیات اجرایی برای احداث مابقی راه نیز ادامه دارد.


وی ادامه داد: با توجه به تاکید استاندار هرمزگان، موضوعات مربوط به شهرستان بشاگرد به طور جدی در حال پیگیری است.
عابدینی افزود: یکی از اقدامات مهم دیگر این اداره کل لکه‌گیری محور سیاهو-احمدی به طول ۵۰۰متر مربع ونصب صد و هفتاد و سه عدد علائم راهنمایی و رانندگی در این منطقه است.


وی همچنین گفت: در حال حاضر ۳۳مجتمع خدمات رفاهی در جاده‌های استان فعالیت دارند، ۱۴مورد در حال ساخت است و ۶۲مورد نیز در مراحل پیش ساخت قرار دارد.


سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان با بیان اینکه در سه سال اخیر با روند کاهشی تلفات حاصل از تصادفات جاده‌ای رو به رو شده‌ایم، اضافه کرد: مجموع تلفات برون شهری ۱۳۱ نفر در شش ماه‌ی نخست سال است و نسبت به پارسال ۱۱.۴درصد کاهش داشته است.


همچنین در جاده‌های روستایی با ۶۸درصد کاهش تلفات روبه رو بوده‌ایم. وی افزود: در 7 ماهه سال جاری نیز ۱۲میلیون و ۳۰۰هزار تن کالا از مبادی رسمی استان به اقصی نقاط کشور حمل شده است که نسبت به سال گذشته ۱۰درصد افزایش داشته‌ایم.


عابدینی با اشاره به اینکه۱۳۰فقره برخورد نیز با تخلفات شرکت‌هاکی حمل و نقل صورت گرفته است، عنوان کرد: ۷۲ نقطه در استان هرمزگان‌مجهز به دستگاه تردد شمار است و به صورت آنلاین آمارهایی در اختیاردستگاه‌های مربوطه قرار می‌دهد. وی  اظهارداشت: بیشترین تردد در 7 ماهه سال جاری  در محور بندر شهید رجایی به بندرعباس اتفاق افتاده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها