سردار اشتری در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان انتظامی هرمزگان در بندرعباس تاکید کرد :

برخورد با دانه درشت‌هایی که ساکن هرمزگان نیستند



هرمزگان از لحاظ امنیت  و کاهش جرائم جز استانهای برتر است و این بر می گردد به همدلی مسوولان استانی از جمله شورای تامین ، روحانیت شیعه و سنی و....
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران این مطلب را در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی  هرمزگان در بندرعباس   بیان کرد و اینکه هرمزگان استانی امن  و جزو استان‌های خیلی خوب در سطح کشور است ادامه داد:  در شان مردم این استان،  استانی   با سابقه درخشانی در دفاع مقدس،تقدیم  شهدا و جانبازانی  در راه نظام و کشور ، این است که بیشترین خدمت را به آنان ارائه دهیم.

 


سردار حسین اشتری  در خصوص قاچاق گفت:ما به دنبال برخورد با دانه درشت‌ها هستیم که خیلی‌هایشان ساکن این استان و حتی کشور نیستند.
وی  ادامه داد: تمرکز ما در زمینه مبارزه با قاچاق و جرایم بر روی شبکه ها و بانک های بزرگ، گروه های مافیایی قاچاق است که توفیقات خوبی را در شناسایی و انهدام این باندها در استان هرمزگان و کشور داشته ایم.

 


سردار اشتری اضافه کرد: امسال بیشترین پرونده های ما دانه درشت بوده، نسبت به سال گذشته تعداد پرونده های تشکیل شده چراکه رسیدگی به پرونده های کلان را در دستور کار خود قرار داده بودیم که خوشبختانه اکثریت این پرونده ها نیز به نتیجه رسید.

 


وی  با بیان اینکه  بیش از ۹۰ درصد از کشفیات ما از نظر ریالی نسبت به سال گذشته افزایش داشته که رقم قابل ملاحظه ای است ادامه داد:یکی از استان های پیشتاز در این زمینه هرمزگان بوده و امیدواریم این روند سریع تر و کامل تر ادامه یابد.

 


سردار اشتری ادامه داد: ما اگر بخواهیم به تولید ملی اهمیت دهیم باید به مسئله قاچاق توجه ویژه ای داشته باشیم، هرمزگان وضعیت بسیار خوبی از نظر امنیتی، موضوعات اجتماعی دارد، آسیب ها و چالش هایی وجود دارد که مختص این استان نیست و در همه کشور وجود دارد و امروز توانمندی نیروی انتظامی در کشور و در استان هرمزگان بسیار بالاست.

 


فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به مستقر شدن 13 پلیس گمرک در کشور وهمکاری خوب بین مسئولین گمرک و پلیس گفت: در راستای مبارزه موثر با قاچاق، ضمن تقویت یگان های انتظامی و اجرایی، 10 پلیس گمرک در بنادر و گمرکات کشور راه اندازی شده که تا پایان سال در ۱۳ گمرک اصلی کشور، این پلیس راه‌اندازی می‌شود البته اقدامات صورت گرفته به تأیید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) رسیده است.
وی ادامه داد:بخشی از درخواست های پلیس توسط گمرک انجام شده و برخی از این درخواست ها باقی مانده که امیدوارم با همت همکارانم و مسئولین مربوطه اطلاعات و زیرساخت های لازم را در گمرک ها در اختیار بگیریم.سردار اشتری  این را هم بیان کرد که  در همین مدت کوتاهی که نیروی انتظامی در گمرکات مستقر شده باعث اثرات مثبتی بوده و به گفته مسئولین گمرک  با کاهش قاچاق و تخلفات روبرو بودیم .

 


امنیت ، خط قرمز پلیس

 


فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، خط قرمز پلیس را امنیت مردم  دانست و تاکید کرد: در خصوص ایجاد امنیت ،به هیچ عنوان کوتاه نمی آییم ، با اقتدار وارد می شویم و کارهای بزرگی نیز در زمینه ایجاد امنیت در کشور و استان هرمزگان صورت گرفته است.
سردار اشتری،  افتخار نیروی انتظامی را ایجاد  امنیت برای  مردم ذکر کرد و افزود:  نیروی انتظامی حافظ جان و مال و ناموس و آبروی مردم است و در استان هرمزگان و سراسر کشور این را ثابت کرده که در خدمت مردم است؛ شهدایی که تقدیم شده و رشادت هایی که صورت گرفته ادله این اثبات است.
فرمانده ناجا اظهار داشت:  بیش از ۱۳ هزار شهید نیروی انتظامی داریم که ۸ هزار نفر در دفاع مقدس و بیش از ۵ هزار نفر آن برای دفاع از امنیت کشور بعد از دفاع مقدس بوده است؛ همکاران بنده به صورت شبانه روز در مرزها در حال حفظ امنیت کشور هستند.

 


رسیدن به پلیس هوشمند  تا 1400

 

سردار اشتری در خصوص  پلیس هوشمند گفت: پلیس هوشمند  امین مردم است و هوشمندسازی پلیس نیاز به کارمندان و نیروهای هوشمند و تجهیزات خوب دارد و افقی سه ساله را برای هوشمندسازی پلیس مشخص کردیم و حتما به مردم گزارش عملکرد خود را در هوشمندسازی پلیس در راستای گام دوم انقلاب ارائه می دهیم.فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: نیروی انتظامی از دهه های گذشته از نوآوری های روز استفاده کرده اما یکی از موضوعاتی که امسال در دستور کار خود قرار دادیم و تا پایان سال ۱۴۰۰ به آن تاکید داریم رسیدن به یک پلیس هوشمند با تجهیزاتی بیشتر است. سردار اشتری تصریح کرد: بخشی از اقدامات در خصوص هوشمندسازی پلیس در ارائه با کیفیت تر و سریع تر خدمات قابل مشاهده است و بخش های باقی مانده نیز تا سه سال آینده تکمیل خواهد شد.

 


احکام 3 ساله

 


فرمانده ناجا با تقدیر از تلاش شبانه روزی سردار ملکی  در  کاهش جرایم، ارائه خدمات بیشتر، معیشت کارکنان و کارهای عمرانی  گفت: در نیروی انتظامی احکامی که صادر می شود سه ساله است و اگر ضرورت باشد یک سال دیگر تمدید می شود، به دلیل اینکه معتقدیم باید مرتب روح جدیدی در مجموعه ایجاد شود و این جابجایی ها صورت گیرد.

 


وی ادامه داد: بعد از اتمام سه سال خدمت سردار ملکی دیدیم شرایط به گونه ای نیست که جابجایی صورت گیرد و تصمیم گرفتیم یک سال دیگر نیز بماند، که از زحماتش تشکر می کنم.

 


سردار اشتری  با اشاره به اینکه امیدوارم سردار ملکی در مسئولیت جدیدش به عنوان فرمانده انتظامی گیلان موفق باشد، تصریح کرد: معرفی افراد در نیروی انتظامی فرایندی دارد، مراحلی که بازرسی کل ما صورت می دهد و ویژگی های افراد بررسی می شود و افرادی را جایگزین می کنیم که کارهای بهتری را بتواند ارائه دهد و باید رو به رشد و پیشرفت باشیم.

 


فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: با بررسی هایی که کردیم برای فرماندهی انتظامی هرمزگان به سردار جعفری رسیدیم که بسیار توانمند است، در استان سیستان و بلوچستان با وضعیت خاصی که دارد بسیار موفق بود و این ظرفیت و توانمندی را در وی دیدیم که در هرمزگان نیز می تواند تاثیرگذار وموفق باشد.

 


نقش پررنگ  ناجا در مبارزه با قاچاق

 


امام جمعه بندرعباس  در این مراسم با اشاره به نقش پررنگ ناجا در مبارزه با قاچاق در استان گفت: هرمزگان با دارا بودن بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر ساحل آبی یکی از استان هایی است که در مبارزه با قاچاق یکی از دالان های ورود قاچاق است و طبیعتا نقش ناجا در آن بی بدیل است. حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی  در این مراسم با بیان اینکه تمام مسؤولیت ناهنجاری های اخلاقی فقط  به عهده ناجا نیست و تمام دستگاه های فرهنگی مسؤول هستند افزود: اما آنجایی که احساس می شود فعالیت های سازمان یافته برای ایجاد ناهنجاری های اخلاقی انجام می شود باید برخورد شود و اجازه داده نشود کسانی با اهداف مغرضانه استان هرمزگان و به ویژه جزایر را به آلودگی بکشانند.
وی ادامه داد: ناجا نقش پررنگی را در حوزه نرم افزاری تمدن اسلامی دارد، نظم و امنیت در جامعه که بخشی از سبک زندگی اسلامی است که در حوزه وظایف ناجاست.

 


نباید هرمزگان به عنوان محل خلاف خیز و قاچاق معرفی شود

 


استاندار هرمزگان  گفت: نقش نیروی انتظامی در کنار سایر اعضای شورای تامین نقشی بی بدیل ، وسیع و عمیق است.
فریدون همتی  سخنران بعدی این مراسم بود که پشت تریبون قرار گرفت  و با بیان اینکه خوشبختانه هماهنگی، همدلی و همکاری بسیار خوبی میان دستگاه‌های عضو شورای تامین هرمزگان در راستای ایجاد امنیت در این استان وجود دارد افزود:تامین امنیت جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری پراکنده هرمزگان کاری دشوار اما موفق بوده است، در جاده های شهر و روستای هرمزگان احساس امنیت بسیاری وجود دارد، این استان با تلاش‌های نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مسئول از امنیت مطلوب و پایدار برخوردار است.
وی ادامه داد: مجموعه نیروی انتظامی با کم ترین امکانات و حقوق و مزایا و با روحیه انقلابی این امنیت پایدار و عمیق و توام با رضایت مردم را ایجاد کرده اند و همه ما قدردان این زحمات هستیم و برای پشتیبانی از نیروی انتظامی در استان دریغ نداریم و هر اقدامی برای موفقیتش لازم باشد آماده هستیم.
استاندار هرمزگان در ادامه سخنان با بیان اینکه  مردم مطالبه دارند که نباید هرمزگان در صحن رسانه ملی به عنوان محل خلاف خیز و قاچاق معرفی شود اظهار داشت: مردم از بنده تقاضا دارند در برخورد با خلاف و قاچاق قاطع باشید اما هرمزگان را در رسانه ملی محل قاچاق و ناامنی نشان ندهید، هرمزگان باید فضایی امن برای سرمایه گذاری نشان داده شود.
همتی اضافه کرد: زندگی مردم ساحل نشین در تاریخ با صید و صیادی و تجارت گذشته است، باید مراقب باشیم که حقوق دولت پرداخت شود و تولید ملی به خطر نیفتد اما نیروی انتظامی نیز باید مواظب باشد فعالیت های خرد مردم ساحل نشین دچار خلل نشود، آیین نامه ای در خصوص ملوانان تنظیم شد و بسیار تاثیرگذار بود.
وی عنوان کرد: مبارزه با قاچاق ظریف است و با مردم ساحل نشین طرف است، سردار ملکی کمک بسیار داشت در این زمینه که هم اقدام علیه قاچاق انجام شود هم به مردم ساحل نشین آسیبی نرسد و به فرموده مقام معظم رهبری با قاچاق سازمان یافته مقابله مقتدرانه شود.
رئیس شورای تامین استان هرمزگان ضمن قدردانی از تلاش های سردار ملکی فرمانده سابق نیروی انتظامی هرمزگان، انتخاب سردار جعفری را به سمت فرمانده نیروی انتظامی این استان تبریک گفت و بیان داشت: در راستای انجام ماموریت های نیروی انتظامی، همچون گذشته حمایت و پشتیبانی کامل و همه جانبه را از این نیرو خواهیم داشت تا دوره خوب و موفق دیگری در عرصه فعالیت این نیرو در هرمزگان رقم بخورد.

 


موفقیت پلیس هرمزگاندر کشف پرونده های کلان قاچاق کالا

 


فرمانده سابق انتظامی استان گفت: در مدت حضورم در استان هرمزگان موفق شدیم در بحث قاچاق کالا، پرونده‌های ملی بسیاری را کشف و رسیدگی کنیم.
سردار عزیزاله ملکی اظهار داشت: در طول ۵۲ ماه حضور در این استان فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کردیم به گونه ای که با تلاش همکارانم حتی یک مورد سرقت بانک نداشتیم و فقط در یک مورد سرقت طلافروشی موفق شدیم ظرف ۷ ساعت، این پرونده را به سرانجام برسانیم.وی با بیان اینکه طی این مدت در بحث قاچاق کالا، پرونده‌های ملی بسیاری را کشف و رسیدگی کردیم، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته استان هرمزگان از نظر وقوع جرم در

 

رتبه ۲۷ کشوری قرار دارد که رتبه پسندیده ای است.

 

حکم فرمانده انتظامی استان

 


در پایان این مراسم  فرمانده نیروی انتظامی با صدور حکمی « سردار سرتیپ دوم غلامرضا جعفری» به  عنوان فرمانده انتظامی هرمزگان منصوب کرد.
همچنین از زحمات سرتیپ دوم عزیزاله ملکی که قریب به ۵ سال فرماندهی انتظامی هرمزگان را برعهده داشت تقدیر شد.
سردار جعفری پیش از این معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان بوده است و سردار عزیزالله ملکی هفته گذشته به عنوان فرمانده گیلان منصوب شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها