معرفی برگزیدگان سی و یکمین جشنواره تئاتر هرمزگان



به گزارش صبح ساحل،این جشنواره با حضور ۱۰ نمایش در بخش اصلی و یک نمایش در بخش جنبی از ۲۰ تا۲۳ آبان ماه در بندرعباس برگزارشده بود.

در ابتدای این مراسم حسین کریمی، دبیر جشنواره از حامیان و شرکت کنندگان تشکر و قدردانی کرد.

در این مراسم نسیم ادبی، داور این دوره از جشنواره، بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد و سپس کمالی زرکانی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به سخنرانی پرداخت.

 وی ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: ایده های نمایش های جشنواره قرضی و برگرفته از فرهنگی بود که کمترین مشابهت را به زندگی ما دارد. در فرهنگ ما ظرفیت هایی وجود دارد که مارا از ایده های خارجی بی نیاز میکند.

داوران پس از بررسی آثار راه یافته به جشنواره و درنظر گرفتن تمام جوانب فرمی و محتوایی آثار برتر را معرفی کردند.

برا اساس رای هیئت داوران، نمایش "گودو"  به کارگردانی ابوالقاسم احدیان و نمایش "غراب شیطان" به کارگردانی حسن سبحانی،  بدون اولویت،  برگزیدگان این دوره از جشنواره بودند که برای راهیابی به جشنواره فجر انتخاب شدند.

در بخش پوستر و بروشور سه جایزه بدون اولویت به محمدعلی غلامی برای نمایش گودو، ریحانه صالحی برای نمایش شوایک و امیرحسین دبه‌گر برای نمایش عیسوک اعطا شد.

در بخش نور پردازی دو جایزه بدون اولویت به حمید الله یاری برای نمایش عیسوک و کوروش سلمانی دهبارز برای نمایش مثبت هجده اهدا شد.

در بخش چهره پردازی نیز سیما پورسالاری برای نمایش غراب شیطان برگزیده شد.

در بخش موسیقی به ترتیب حسین اصیلی برای نمایش غراب شیطان، پیام قائدی و امین پورصادق برای نمایش بریم بریتانیا و علی یادگادی برای نمایش عیسوک نفرات اول تا سوم بودند.

در بخش طراحی لباس به ترتیب، فاطیما پشت کوهی برای نمایش شوایک، نسیم صابری برای نمایش غراب شیطان و بصورت مشترک کوروش سلمانی دهبارز و مصیب داوری برای نمایش های مثبت هجده و بریم بریتانیا نفرات اول تا سوم بودند.

در بخش بهترین بازیگر زن به ترتیب، شیما اکبری برای نمایش مثبت هجده، معصومه قدرتی برای نمایش بریم بریتانیا و به طور مشترک نگین مرادی و رقیه زاهدی مقدم برای نمایش چشم‌هایت را ببند و ریشه های تنیده در تار عنکبوت و در بخش بهترین بازیگر مرد نیز به ترتیب، به صورت مشترک کاظم ذاکری و ابولقاسم احدیان برای نماش گودو، فرشاد اسلامی برای نمایش غراب شیطان و به صورت مشترک جود انصاری و محمد حمزوی برای نمایش شوایک عنوان  نفرات اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش نویسندگی  ضمن تقدیر از رضا گشتاسب اعلام شد که داوران فقط آثار استانی را مورد قضاوت قرار دادند؛ در این بخش به ترتیب، جعفر قاسمی برای نمایش گودو، محمد سلامتی هرمزی برای نمایش عیسوک و مصیب داوری برای نمایشبریم بریتانیا مقام اول تا سوم را از آن خود کردند.

در بخش کارگردانی نیز به ترتیب، ابوالقاسم احدیان برای نمایش گودو، حسن سبحانی برای نمایش غراب شیطان و بصورت مشترک رضا آزاد دریایی و مهران محمودزاده برای نمایش شوایک و چشم‌هایت را ببند مقام اول تا سوم را به دست آوردند.

هم چنین براساس آرا مردمی، نمایش گودو به کارگردانی ابوالقاسم احدیان و نمایش هادس به کارگردانی عبدالرسول رنجبر برگزیدگان این دور از جشنواره بودند.


برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها