دولت فضای جامعه را ملتهب نکند/ جامعه نیاز به آرامش دارد



به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام محمد عبادی ظهر امروز در خطبه های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته ضمن تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: ما باید از سیره نبوی در زندگی خود پیش از پیش  بهره گیریم تا به کمال دنیوی و اخروی برسیم.

وی در ادامه افزود: حضرت محمد مصطفی(ص) اهل گذشت و ایثار بود و حتی با مخالفان خود هم مهربان بود و ملاک برتری در اسلام تقوا است و این سیره رسول خدا (ص) بود.

امام جمعه بندرعباس از باب نصحیت به کارگزاران نظام، ابراز داشت: جامعه امروز در شرایط حساس هجمه‌های دشمن قرار دارد و دولت نباید از تریبون‌های عمومی به حواشی دامن بزند و فضای جامعه را به سمت و سوی متلهب شدن ببرد.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: دولت باید پاسخگوی نیازهای مردم باشد و این امر جز با تلاش و کوشش میسر می‌شود و نه با ایجاد حواشی در جامعه.

خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه هیچکس از مباحث حاشیه‌ای در تریبون‌های عمومی سودی نمی برد، گفت: این بحث‌ها به ضرر جامعه است زیرا راه را برای دشمنان نظام هموارتر می‌شود و نباید با این کارها بلندگوی دشمنان باشیم.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه روسای قوا باید مسایل خود را در فضای داخلی خود مطرح کنند و نه تریبون‌های عمومی، عنوان کرد:‌ زیرا هر هدفی پشت این کارها داشته باشند جز ضرر و التهاب بر مردم چیزی دیگری نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت دشمن شناسی پرداخت و افزود: دشمنان قسم خورده ملت ما با بمباران رسانه ای و تبلیغی تمام عیار خود سعی در تضعیف و ناامید کردن مردم از انقلاب و مسوولان نظام دارند و ۲۴ ساعته شبانه‌روز در امر فعال هستند.

امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: در این جنگ‌روانی که علیه کشور ما حاکم است دشمنان با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای و تبلیغی که در دست دارند واقعیت‌های جامعه ما  را وارونه جلوه می‌دهند و ما باید در این فضا مراقب تحرکات آنها باشیم.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه دشمن شناسی عقبه تاریخی دارد، بیان کرد: در زمان حکومت امام علی (ع) هم همین موضوع آشکار بود و این امر نشان دهنده آن است که باید دشمن شناسی را وظیفه و سر لوحه کار خود قرار دهیم.

خطیب جمعه بندرعباس در بخشی دیگری از سخنان خود به بارندگی‌های اخیر در شهر بندرعباس اشاره کرد و عنوان داشت: در زمان بارندگی خیابان‌های شهر بندرعباس دچار آبگرفتگی‌های زیادی و باعث مشکلاتی برای مردم می شود و هر چند که این معظل آبگرفتگی از گذشته نیز وجود داشته است.

 وی در پایان خاطر نشان کرد:  باید برای حل آبگرفتگی خیابان‌های بندرعباس از سوی مسوولان امر چاره ای بیندیشند تا شهروندان بیش از این دچار مشکلات عدیده در زمان بارندگی نشوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها