امارات حساب‌های بانکی یک چهره منتقد را مسدود کرد



به گزارش صبح ساحل و به نقل از فارس، «یوسف الیوسف» استاد دانشگاه و معارض اماراتی گفت که مسئولان امارات حساب‌های بانکی او در بانک اسلامی دبی را مسدود کرده‌اند. وی گفت دلیل این کار اظهارنظر او درباره «سلطان بن زاید» برادر ناتنی «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی بوده است.

الیوسف در صفحه توئیتر خود نوشت: «دو روز پیش و پس از توئیت درباره سلطان بن زاید متوجه شدم که حساب‌های من در بانک اسلامی دبی بلوکه شده است، تصور کنید این واقعیت کشوری است که بچه‌بازی در آن حاکم است، من نمی‌دانم محمد بن زاید می‌داند یا نمی‌داند، اما باید این موضوع را متذکر شوم که این پول‌ها از راه حلال به دست آمده و زکات آن نیز پرداخت شده است.»

 

https://media.farsnews.com/Uploaded/Files/Images/1398/09/09/13980909000820_Test_NewPhotoFree.png

 

وی افزود که هیچ گونه پرونده‌ای در دادگاه ندارد و به حقوق هیچ‌کس نیز تعدی نکرده است و اتخاذ چنین اقدامی ممکن نیست مگر اینکه مسئله خاصی وجود داشته باشد یا اینکه مسائل سیاسی در کار باشد.

این استاد اقتصاد سابق دانشگاه امارات خطاب به بن زاید افزود: «از تو می‌خواهم به جای بلوکه کردن اموال من و شرکای من، درباره اختلاس حدود ۱۲ میلیارد دلار از یکی از صندوق‌های دولتی که چند سال قبل رخ داد، تحقیق کنی مگر اینکه خود تو نیز شریک این اختلاس باشی

این معارض اماراتی پیش از این از روابط خود با سلطان بن زاید و علل به حاشیه رانده شدن او سخن گفته بود.

الیوسف از سلطان به زاید به عنوان مردی شجاع، دارای مردانگی و دوستدار هموطنان خود که ویژگی‌های اخلاقی آن شباهت بیشتری به پدرش داشت، یاد کرده بود.

وی نوشته بود که «اعتقاد راسخ دارم که اگر مکر و حیله‌ای در کار نبود، امروز سلطان بن زاید رهبری ابوظبی آن هم در مسیر دیگری را بر عهده داشت

به نوشته وبگاه «الخلیج آنلاین»، سلطان بن زاید برادر ناتنی «خلیفه بن زاید آل نهیان» رئیس امارات و پسر دوم «زاید بن سلطان آل نهیان» بنیانگذار امارات بود.

وی پس از گذراندن تحصیلات نظامی در انگلیس، در سال ۱۹۷۴ به عنوان جانشین فرمانده نیروهای دفاعی ابوظبی منصوب شد. او در سال ۱۹۷۶ به عنوان فرمانده منطقه نظامی الغربیه و سپس در سال ۱۹۷۸ به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح امارات تعیین شد و پس از استعفا از این منصب، مناصب دیگری همچون منصب معاون نخست‌وزیر را عهده‌دار شد تا اینکه ۲۷ آبان ماه امارات مرگ او را اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها